Samtal som berör

Idag på väg hem från skolan så kände jag hur det burrade i hela fickan och anade att det var min kompis som ringt tidigare som ringde igen men så var inte fallet. Var en helt annan person, men blev ändå glad när såg vem det var, hann fundera på vad personen ville innan jag svarade.

Pratade lite skola, lite basket och lite allmänt hur livet leker och lite så. Har kunnat prata med personen som ringde ganska bra innan, men nu detta år är det nästan lättare att prata om allt annat, får ofta bra tips och det är en person som jag litar på och skulle kunna ringa till om nästan vad som hellst.

När jag kommit av tåget och gått på bussen istället så hamnade jag snett emot ett par äldre damer och de verkade uppskatta mitt samtal... de kommenterade vissa saker jag sa och skrattade lite och det var ganska tydligt att de lyssnade. hahah just då kände jag att shit va offentlig man är när man pratar i telefon på en buss.

Sen senare på kvällen när jag var hemma hos Mutola och kolla film så skrämmdes jag rejält av att telefonen som lät, FULL FART FRAMMÅT HÅLL TÄ... (sen hann jag svara). Efter vårat tidigare samtal hade jag messat och berättat om damerna, fick även fram att jag litade på personen och att jag tyckte det var enkelt att prata med dig och var glad för de. Tror nog att det var en liten nyfiken person som ringde ändå och jag fick berätta om de äldre damerna och så pratade vi lite om frihet och lite om spontana saker som man kan göra och inte göra.  

Du får mig ofta mig att se på saker annorlunda och på ett bra sätt, en förmåga du har. Även om du gjort mig förbannad vissa gånger under årets lopp så känner jag ändå ett fullt förtroende för dig. Skönt också att inse att det inte bara är vi tjejer som analyserar allting MEN varför ska man göra det för? Man lever ju bara en gång och då måste man frsöka att göra det fullt ut och vara lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0