Ockelbo borta vinst 71-55

Ockelbo BK - Täby Basket 55-71 (16-19, 9-16, 19-20, 11-16)


När bussen stannade på tibble parkeringen kunde Mathilda konstatera att vi precis varit borta i 10 timmar. Japp vi åkte från Tibble kl 12.00 och kom tillbaka kl 22.00. Det var med sega ben jag steg av bussen och gick bort till bilen. Även om fick en hel del speltid på matchen så sov jag ändå nästan 90 min på vägen fit och säkert 90 min på vägen hem också. Låg längst bak i bussen och kunde ligga raklång och det var faktiskt riktigt behagligt. 

Jo men det är alltid en speciell känsla att komma till Ockelbo och Bionärhallen och spela. Detta grundar sig många år tillbaka. När vi för ca 5-6 år började sen lirade mot Ockelbo. Ockselbo var då ett lag som vi oftast spelade jämt mot även om vi vunnit de flesta matcherna mot just Ockelbo, men på nått sätt är det speciellt att lira i Ockelbo. Deras hall, Bionärhallen är härlig att spela i och de kommer ofta en del publik och kollar och det är ju alltid kul med mycket publik, hoppas nu att vi har samma publikanda på lördag mot Uppsala hemma. 

Men nu till matchen! 
Vi vinner tillslut med 16 poäng och när slutsingalen låter stod det 55-71 på tavlan (16-19, 9-16, 19-20, 11-16). Vi ryckte lite i slutet men vi var nere i en 5 poäng (nått sånt) när det bara var ett par minuter kvar. 
Det var en ganska fysik men inte fult spel hela matchen och sånna här matcher är kul att lira. Även om vi stundtals spelade lite stressat och slarvade i försvar så visade vi vilka som ville vinna matchen ordentligt i slutet. Då vann vi många bollar och spelade bra och det kändes också som om bollarna började ramla i våran väg tillslut också. Ockelbo hade stundtals ett grymt sänk och satte allt och då får vi verkligen int emesa utan måste gå ut hela vägen för skott. 

 Som jag sa i början är det alltid en speciell känsla att komma till Bionärhallen och spela och idag vart det verkligen det, av olika anledningar. På vägen dit fick jag reda på genom Oklahoma att Lisa skulle lira och när vi kommer så möter vi hela Ockelbolaget och där kom ju Lisa också, Riktigt kul att träffas igen och nu även lira mot varandra, även om vi gjort de tidigare men då kände vi ju inte varandra. Visste inte att hon lirade här igen så det var en rolig överaskning. 
Innan våran lilla promenad så ska vi bara dela ut linnen och det höll ju på att sluta riktigt illa.... Jag kan kort säga att jag var inte lycklig över situvationen men fick mitt nummer 6 men det var ändå inte rätt linne... Vi tackar också Ockelbo för ett par shorts. Kände under uppvärmningen att jag inte riktigt var på det humöret som jag var innan när vi kom till hallen. Då kom Frallan och log ett par gånger mot mig och hon fick mig verkligen på andra tankar och på nått sätt så släppte allt och jag slutade tänka på det och sen flöt allt bara på. 

Egen kritik: Jag är nöjd att jag kunde släppa allt runtomkring och bara köra på ändå. Orden jag fick höra av coach under uppvärmningen gav mig ett lugn och sen att det blev precis som han sa var riktigt kul. Detta är nått jag ska ta med mig till resten av matcherna.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0