Matchen mot Central

Vi visste redan innan matchen att det inte skulle bli någon promenad seger och säkert inte som förra gången då vi vann med ca 50 pinnar. Att spela en måndag kväll kl 19.15 är ju alltid lite annorlunda, inte samma sak som vanlig match. Samlingen var 18.00 och eftersom det är måndag så har de flesta (skulle tro alla) jobbat eller gått i skolan under dagen. Det är annurlunda att åka direkt till match istället för som på helgen inte ha nått innan att göra. 
Vi värmde upp i en kall korridor och fick sedan 12 min uppvärming på korgen. När vi skulel stretcha fick jag hjälp att stretcha ut vaden och fick även lite massage av vaden, det var ganska skönt. Det är sån där smärta som gör ont men på samma sätt är skön.

Matchen startar och denna match är jämn hela tiden även om vi leder i halvlek så är det inte klart någonstans. Jämför man med Uppsala matchen som ändå kändes ganska säker hela tiden trots att vi inte ledde med så mycket så var inte denna match inte lika säker. Lagen byttes åt att leda matchen men vi tog hem det och mycket av det för att vi ryckte i fjärde perioden som vi vinner med 7 poäng. Matchen slutade 46-57 (11-11, 13-15, 16-16, 6-15). 

En egen utvärdering av min match idag.
 
Jag är riktigt nöjd med min match idag, speciellt i andra halvlek. Fick lite känslan att det är bara att ta sig i kragen och göra nått åt detta nu, efter matchen är det försent. I början av matchen var jag inte så nöjd med mitt spel och var väl lite besviken i halvlek. Efter halvtid så vände det och fick i någon boll i början och lite possitiv feedback i defence och det kanske var det som behövdes för jag skulle hitta min väg tillbaka till mitt spel och mitt självförtroende som jag borde ha. (Som jag verkligen saknade i lördags) Helt plötsligt gick bollen i och fick mig med en riktigt skön and one den trodde jag knappt själv på. Jag är också nöjd med mitt försvarsspel även om jag hade 4 fauls. Den ena faulen mins jag inte men de tre sista kan jag ändå ta. Jag är nöjd med min match och glad att det släppte det spelet som jag hade i lördag. Gjorde 14 poäng, varav 11 poäng kom i andra halvlek. Men straffkasten var inte så bra, 4/8

Messade till M på vägen hem och berättade hur det gått. Fick lite trevliga svar tillbaka och även svar som fick mig att tänka till på vad som gjorde att jag kunde kontrollera "ilskan" på något som blev bra. 

Dagens kloka: Man får bli arg, men gäller att ta ut det på rätt sätt!

 

Kommentarer
Postat av: Lia

Vad glad jag blir att ni vann:) jag hör av mig imorgon på kvällen om inte du hinner först;) puss puss

2008-11-18 @ 23:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0