Lite regn hindrade inte löpningen

Tisdags träning betyder löpning ute innan vi går in i hall. Idag regnade det en massa, ja så mycket så att jag valde att vara lat och åka bil till hallen och det tar typ längre tid att åka bil än att gå. Kommer in i korridoren där några väntar redan då Tompa säger att den ena innebandyplanen är ledig så vi kan värma inne om vi vill. Men ville vi så fick vi klart springa också. Vi var 5 stycken som trotsade regnet och gav oss ut, tre stycken valde att springa intervallen och jag och Jansson valde att bara springa en runda. Vi sprang en runda på ca 10 min och trots regnet så var det riktigt skönt och när man kom in så var man riktigt varm.

Basket stod nu på schemat men först fick vi se våra nya matchställ =) Wiee lycka.


Sen rullade träningen på ganska bra, eller var lite segt ett tag men då fick vi höra att vi kan välja på att springa och spela match eller springa utan boll. Helt plötsligt kändes det som det blev en liten uppryckning och att tempot ökade lite. Skönt men det ska inte behövas att coach säger till oss. Vi brukar ha bra tempo ändå, men tydligen inte idag och då är det med all rätt att vi får höra de.

I slutet kände jag mig seg och ingenting funkade. När vi skulle skjuta så funkade det verkligen inte alls, satte typ 5 av 15 skott kul... Även om vi i vita laget vann alla våra matcher så kan jag inte säga att jag var riktigt nöjd. Det är ju kul om bollskapet går i också, jag lackar när den inte gör de och idag var en sån träning. Kände att idag var en sådär träning från mig. Nu vila imorgon och så nya tag på torsdag och fredag och sen är det hemmapremiär i CC på lördag. Haft hemmapremiär men den var ju i 5an och nu ska vi äntligen lira första matchen i CC. Jag är laddad och det ska bli riktigt kul att möta Uppsala igen. Hoppas att vi kan få ihop lite publik till matchen också, herrarna spelar innan så förhoppningsvis ska vi väl kunna få ihop lite folk.

Nu dags att krya ner i sängen med en bra bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0