Kul saker händer

Just nu händer en massa kul saker och jag är på bra humör. Tänk va livet är så mycket enklare när jag (eller man) är på bra humör. Jag trivs så himla mycket bättre med mig själv och allting när jag är på bra humör. Ja tänk så mycket lättare livet är.

Det är massa snö ute och jag älskar det. Idag på förskolan så var vi ute i ca 1 timme innan lunch och lekte i snön, åkte stjärtlapp och kasta barn o snön. Efter lunch var vi också ute en stund och lekte i snön.

När jag kom hem var jag helt slut och satte mig framför datorn för att skicka iväg lite mail ang arbete och snart så gick ögonen i kors så jag bestämde mig för att ta en liten power nap innan jag skulle gå med Luke. Lägger mig på sängen och sätter på tvn och får snart sällskap av Lukas. Men vänta nu hur kom han upp för trappan? Svaret är han har smitit förbi grinden och gått upp. Men jag vägrar bära ner honom.... men han har varken fått mat eller varit ute. När mamma lite senare kommit hem och vi stått i ca 15 min och mutat ner honom för trappan så går han nu själv i trappan igen. Vadå man kan inte lära gamla hundar sitta. Så klart man blir glad av de. När jag ligger där i sängen och gosar men Luke och inte riktigt är vaken så ringer min mobil ett nummer som jag int ekänner igen och tänkte först skita i att svar men okey då. Det var bra att jag svarade, men måste kanske förklara mig lite på onsdag. Var ju gansk borta när jag svarade. De ringde från förskolan jag var på intervjuv innan på och ville att jag skulle komma tillbaka och träffa personalen och se hur det verkade. Jätte spännande och jag ska dit på onsdag efetr praktiken. 

Skulle jag bli erbjuden detta jobb så skulle jag kanske tacka ja, har ju inte så många andra alternativ just nu och ändå hunnit smält adet lite och tror nog att det skulle bli bra. Som sagt mycket går bra nu och jag är lycklig. Fick en underbar kommentar på bloggen igår av en avlägsen släkting eller blir det min nässkusins barn (hur det blir i släktskap vet jag inte) Kul att han få reda på att jag även har läsare nere i landet och inte bara i mina trakter.

Nu är det dags att kalla på tomtarna och krypa ner i sängen och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0