Flytt???

Sitter och pratar med min tok på msn och vi har kommit på världens bästa problemlösning. Mamma kom med frågan idag om inte jag ville jobba på en annan ort i vårt avlånga land. Hon hade lite kontakter där och sa vill du jobba där, NEJ blev mitt svar ganska enkelt. Andra orten är Trelleborg dör min kära bror bor.

Mamma - Varför då? 
Jag - Jag bara vill inte de!
Mamma - Men varför då? 
Jag - jag kan bara inte de.
Mamma - men det finns billiga lägenheter där
Jag - ja och det antar jag att du redan kollat upp
Mamma - Japp
Mamma - Du kan få en 2a för runt 700 000 och då är den dyr
Jag - men jag kan inte
(Mina tankar efteråt) Va skönt ändå att bara flytta från allting och skulle ju kunan hitta en billig lägenhet där ändå, men just nu finns det personer i min närhet som betyder för mycket för mig än att jag skulle kunna flytta över 60 mil.  

Men jag och min tok har löst problemet, först lovade hon att om jag flyttade dit så skulle hon flytta med mig. Söta du!
Jag berättade att jag hittat en 3.5 i centrum av Trelleborg för samma pris som 2:an jag var och kollade på i dag i. Ja men jag vill ju bo här, då kom hon på hur vi löser de. Du köper den därnere och så ställer du den här någonstans i Täby där du vill bo. Ja men vilken bra ide! Hon har lovat att hjälpa mig att lyfta också, för de kan bli lite tungt att lyfta själv. Väl nere i Trelleborg så kan nog bror min hjälpa till och sen har jag ju ganska många släktingar på vägen så Tok och jag ska nog kunna lösa detta på ett relativt enkelt sätt. Hehheh

(Måste ändå erkänna att klart tanken slagit mig att flytta ner dit. Bror har sagt det förut, de söker ju förskolelärare här nere också och billigare att bo här.)

Kommentarer
Postat av: Jonas Bjunö

Hej Lena! Det var ett tag sedan, hoppas du fick bilderna på oss här nede. Läser ditt inlägg om Trelleborg och jobb. Kanske söka jobb hos mig :-) Håller på att starta en förskola, som startar i januari. Läs bloggen. Och Sydsvenskan under Trelleborg finns en artikel om vår förskola. Finns artiklar på TrelleborgsAllehanda.se också. Ha det bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0