Inte bli arg, det blir inte bättre....

Ockelbo stod för motståndet i dagens hemma match, en match som blivit flyttad för länge sen. Sagt det förut och säger det igen, Ockelbo är alltid speciellt att möta och det är alltid kul. Så även denna match. Kan inte sätta fingret på vad det är som är så speciellt med Ockelbo men nått är det.

Vi fick återigen omklädningsrum 12 eftersom de vi önskade ha (14 lr 15) var upptagna. När vi kommer ner till hallen står Ockelbo utanför och väntar på att få gå in. Ja friidrottarna var ju där innan och deras tid slutade 19.30 och då fick vi börja värma, så 15 min fick vi på korgen.

klockan slår 19.42 och domaren blåser 3 och 19.45 kan matchen starta. Vi vinner matchen mot Ockelbo idag med 79-44 periodsiffrorna vet jag inte nu, men vet att vi höll de på 4 p i andra perioden och att vi gjorde 28 i sista perioden. Mer än så vet jag inte just nu. Stundtals spelar vi lite slarvigt och då ska vi vara glada att de inte sätter fler skott än vad de gör. Men i halvlek så leder vi med 10 p tror jag och det är fortfarande match. Sen gör vi ett ryck och drygar ut ledningen. Vi vinner tillslut med 35 poäng.

Egen insats. Jag är egentligen inte missnöjd med min match men inte heller nöjd.... Det kändes stundtals som att jag kom helt fel och allt jag gjorde blev bara fel, speciellt i anfall. Det var små saker som gjorde det hela tiden och blev mer och mer frustrerad för bollen inte ville gå i. Får returen och ska bara peta i bollen, men icke. Blir arg och frustrerad och låter det kanske påverka mitt spel på ett inte possitivt sätt. Jag vill inte att det ska vara så, vill inte komma in i de gamla ovanor jag hade, jag som tyckte att jag hade kommit ur de.  Fats i dag var det som ett fall tillbaka, men helt ärligt så ska det bli skönt att få ledigt nu i 3 dagar från basketen. Lossa visserligen lite på slutet när jag äntligen fick i en and one och sen rasa 4 poäng i till av bara farten. Hamnade på 9 poäng totalt vara 7 av dessa poäng kom i sista 4 min av matchen. Tog 7 returer och 3 assist så lite nöjd med de får man väl vara ändå. Fats ändå är jag inte nöjd. Men pappa sa efter matchen, nu är du för hård mot dig själv. Kanske kanske inte.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0