Inflyttnings- och födelsedagsfest

I fredags var det dags för en av årets första lagfester och hoppas att detta inte blir den sista, men planerna finns redan på fler ;)

Jag började med att gå till fel hus, jag gick till hus 7 istället för 8. När jag står förvirrad i hus 7 ringer jag Mickan och ska bara fråga vilken våning det var frågar hon var är du? Och när jag sen kollar på klockan så inser jag att hon är 18.47 och vi som skulle vara där kl 18.30 jag trodde jag var sist men visade sig att jag var först. Det är vårat lag i ett nötskal iaf när det gäller middagar och sånt. (Till matcher och träning är alltid alla i tid.) Det var därför vi inte sa 19.00, sa Mickan vi visste att alla skulle bli sena. Men tillslut hade alla kommit och middagen kunde intas och hela laget tystnar...God pastasallad =)

Presentöppningen var en av höjdpunkterna under kvällen och så kul att se hur olika presenterna blev beroende vem den var till. Den ena får en kokbok och den andra shottglas, hahha.

En annan höjdpunkt var när vi spelade Kungen. Kungen är ett kortspel och finns nog lika många olika regler på Kungen som det finns utövare av spelet. Roligaste kortet är enligt mig att skapa en regel och då gäller det att få regeln, inte säga namn. HAHAHA den går man alltid på nit, utöver denna regel var det också så att den som satt till vänster var tvungen att ta lika många klunkar som den som fick straff fick ta. Ja det blev en hel del namn under omgången.

Fick oss en fin och snabb promenad löptur ner till tåget och sen en promenad till tegel där vi avlutade kvällen. 
Kvällen var mycket trevlig trots att vi vart lite besvikna när vi kom in, men som sagt den avslutades på bästa sätt. Hade en jätte trevlig kväll och underbart roligt innan vi gick ut också.  

Lite bilder...
I väntan på tåget
Tåget kommer

På väg till bruket....

...men bara ta ut pengar först.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0