Imorgon hemma premiär igen

Imorgon känns det som att det är lite hemmapremiär igen. Imorgon beträder vi CC för säsongens första riktiga hemmamatch. Tibble CC är hallen med de gröna väggarna och det blanka trägolvet och den stora läktaren. Läktaren är nästan lite läskigt stor men visst är det 800 på läktaren eller vad den nu rymmer så är det säkert en mäktig stämning, men med våra max 50 så....

Visserligen har vi redan haft en hemmamatch men den spelades nere i 5:an och det är inte riktigt samma sak. Så imorgon kl 16.15 kastas bollen upp i luften och en Täby spelare och en Uppsala spelare hoppar efter den. Efter uppkast så är bollen i spel och jag ser verkligen fram emot det imorgon. Springa fram och tillbaka på golvet för att värma upp och skjuta lite på korgarna innan matchen verkligen drar igång. Musiken trömmar ut ur högtalarna och man känner stämningen på planen. Imorgon dagen till ära så har vi nya matchställ också imorgon, har en bra känsla nu och hoppas den är lika bra imorgon.

Jag längtar till att få gå ner till hallen imorgon för regnar det inte blir det en promenad ner till Tibble för att först kolla lite på herrlagsmatchen som spelas innan oss. Om jag är lite nervös ja lite så där pirrig är jag allt, men så ska det vara .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0