Du visste precis vad jag behövde

Var inte en glad Lena som kom in i omklädningsrummet igår efter matchen. Hon gick genom korridoren med tunga steg och en väska på axeln samtidigt som hon släpade matchställsväskan (f-94) efter sig. I dörren stod Coach och sträckte fram handen. Grinig som hon var kunde hon inte titta på honom för var rädd att tårarna skulle komma och kunde inte ta ögonkontakt. Handen kunde hon inte sträcka fram för att hon kände att hon var inte värd den. När hon släpade väskan genom dörren fick hon en klapp på axeln och hörde orden Ny match på måndag Lena! De orden värmde och innerst inne så blev hon glad och lättad. Skorna slängde hon av sig och de dunkade till i väggen och den ena skon flög till Mathilda som satt bredvid och hon tog den och demonstrativt satte tillbaka den bredvid henne. Snacket som coach hade gick in på ett plan men på ett plan inte, hon lyssnade men är inte 100 på att hon kunde ta åt sig då. Men det kanske var det hon gjorde ändå. När hela laget ska köra sin Täby efter coach snack så kommer Mathilda fram till Lena ger henne en kram och innerst inne så värmde det, men utåt sätt kunde hon inte ta det. Men du vet att jag innerst inne lyssnar på dig och tar t mig.

Du en av de jag verkligen lyssnar på när det gäller allt och även basketen och är glad att du säger ifrån när det inte är ok, du behöver inte säga nått men din blick räcker. Tex det du gjorde med skon, hehe eller när du bara kommer fram och säger men låt mig ge dig en kram. Du ser när jag är ledsen och vet precis när du kan säga så eller inte.


Efter samlingen fick hon hjälp att stretcha ut vaderna och det är inte bara Lenas vader som tackar för det utan lika mycket hennes hjärta och huvud. Hon fick möjlighet att landa i sina tankar lite och efter ett par kloka ord så kunde hon gå in i omklädningsrummet och även om tårarna inte var långt ifrån så var det lite lättare. Mathilda säger bara helt spontant, Lena vad gör du ikväll? Lena svara ingenting tror jag. Mathilda Jag vill hitta på nått med dig.

Ja och på den vägen vart det bestämt att Mathilda skulle äta middag och hemma hos mig, mamma och pappa. Jag hade tidigare valt att vi skulle äta lammkotletter och potatisgratäng och det var super smarrigt. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord och jag uppskattade besöket av Mathilda  så mycket och tror nästan mina päron uppskattade de minst lika mycket. De slapp (ja jag är nu helt ärlig) en trist och butter Lena hemma hela kvällen och fick istället en glad Lena.

Efter middagen och lite kex åkte vi hem till Mathilda och kollade på Holiday och man blir ju typ kär när man ser den filmen.

Du sa till mig att jag visste precis vad du behövde jag känner ju dig och det gjorde du verkligen. Du fick min lördagskväll att bli helt underbar och jag är så glad att du är min VÄN! Så enkelt att prata med dig om allt och ingenting och som du skrev du visste precis vad jag behövde. TACK återigen ♥

Visst kan vi "bråka" ibland men det gör inget för samtidigt så kan vi prata om allt.
 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0