Nu Fia med Knuff ute =)

Idag hittade jag en sak som jag bara var tvungen att köpa till landet. 
För er som vet vilken svaghet jag har för Fia Med Knuff kommer förstå för er andra ska jag berätta lite kort. Fia med Knuff har jag spelat sen jag var riktigt liten och jag mormor och min bror brukade spela och mormor la en femkrona i potten till den som vann, det var stort då! Sen har detta spel följt med på oräkliga tjejmiddagar med ganget (Emsibubblan, Susan, Lia och jag) och det har även på senare år kommit fram men i andra former och då det hetat fia med hutt, hahah. Spelade mycket fia med knuff (då ett stort på folvet) sista året jag jobbade på skolan också med 6 åringarna och det var ju kul så länge de inte gjorde pakter mot mig. ALLA MOT LENA! Ja och jag som hatar att förlora spelar ingen roll mot vem det är när det gäller detta spel. Spelet har även förekommit som resespel under basketresor, då bra med ett som är magnetiskt.
Ja och nu till det jag hittade idag. HIttade ett utomhus fia med knuff eller som det ibland kallas för Ludo. Spelplanen är 175*175 cm och det är en tärning man blåser upp och spelpjäserna blåser man upp till viss del men de innehåller även sand så de inte blåser iväg. Detta är givet i sommar, någon som är med på en utmaning. 
Ett måste för detta spel är ju midsommar om jag firar där jag tror det blir. Kan vi tjejer inte slå killarna i kubb så kommer jag i alla fall vinna i detta spel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0