Grilla och promenader är mys

Jag älskar att grilla (= älskar när pappa grillar) för jag är kanske inte en höjdare på att grilla eller jo det kan jag men det där med att få igång grillen är inte min starka sida. Jag har provat sissådär en 3-4 gånger och med samma resultat varje gång. Det börjar bra men slutar alltid med att jag håller på att spränga mig själv i nytt försäk att tända på grillen... Så att tända grillen är int emin grej helt enkelt. 
Pappa grilla kött idag och till det blev det bulgur sallad med bönor och ruccola och chili i, smarrigt värre och gjort en hummus till som var stark men jätte god.

När jag kom hem från klubben skickade jag iväg ett spontant SMS till Lia och undrade om hon ville gå med på promenad, hon var sjuk och kunde inte gå med :( jag som hade en del att berätta, men vi ska ses nästa vecka =) har lite att uppdatera. VAr så sjukt trött och funderade nästan på att strunta i promenaden, när klockan var 17 så hade jag fortfarande inte kommit iväg och hade tänk ge mig av 30 min tidigare. Satte mobilen på ringning 17.10 och satte mig på sängen. En liten stund senare vaknar jag upp med ett ryck och trro jag sovit hur länge som hellst och helt plötsligt så börjar telefonen ringa, sov bara 10 min. Tog musik i öronen och skrev lapp till de här hemma och tog min runda. Så glad att jag gjorde det för det var så skönt, kunde nästan hela runda gå i bara kortärmad och bara njöt av solen.
Visst är det trevligt att gå med någon och prata (och analysera...) men ibland är det ändå såå skönt att gå själv och bara kunna skingra tankarna helt själv. Jag han tänka på allt och ingenting, men mest var det nog ändå ingenting idag. Bara gick och jag njöt verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0