Berlin resan!

Berlin resan var underbar!
Har skrivit ner lite tankar under resans gång som jag tänkte dela med mig av ja och för er som inte vet så har vi varit med damerna och spelat Pfingstturnier 2008 i Zehelendorf, Berlin. Så det är kort och gott det jag kommer berätta om nu.


Resan startade på fredag morgon. 
KL 05.00 ringde klockan och det var dags för mig att pallra mig upp ur sängen och kom upp 05.10 då var det bara att fixa det sista (packa ner det sista i väskan). Klockan 06.05 kom Frallan och hämtade upp mig och vi åkte och hämta upp Chippen och sen till Tibble. Eftersom vi kom först till Tibble fick vi de bästa platserna (eller så är det bara en oskriven regel att älst går först.) Rockies och yngre får välja platser sist.... 06.30 lämnade bussen Tibble parkering och jag sov inte 06.40 som jag hade hoppats på, var vaken ganska länge faktiskt. Cirkus kl 07.00 hämtade vi upp Järvas P93 lag någonstans på vägen.
Efter det var det en bussfärd hela vägen ner till Trelleborg där vi skulle ta färgan över till Tyskland. Bussen stannade ungefär varannan timme och man kunde sträcka på benen. Vi stannade även på en mack någonstans (nä ingen visste var vi var) och fick chansen att äta mat, vi åt matsäck och glass ute i solen. På bussen roade vi oss med att kolla på massa avsnitt Sex and the City, spela Fia med Knuff och M.I.G och assossiationsleken (oj va svårt ord...)
 Väl nere i Trelleborg står det att färjan är ca 30 min försenad. Efter att vi undersökt kajen och insett att det var segt att sitta nere vid vattenkanten så kommer vi damer på ett sätt att underhålla oss och ja vissa andra delar av väntplatsen på. Vi leker barnlekar, hahah inga mer kommentarer på de.
När vi äntligen kommer på bussen är den ytterligare 30 min sen och vi börjar inse att vi kommer nog komma fram senare än vad vi tänkt oss....men då anar vi inte hur sent.
Nästan 4 timmar senar får vi sätta oss på bussen igen och länge sen man längta efter att gå och sätta sig på en buss, men va skönt det var. Ja när vi väl hitta bussen, inte det lättaste att hitta bussen...
Väl på bussen så somna de flesta ganska snabbt och efter många timmar på bussen hitta vi äntligen rätt. Vi var framme i Berlin. Vi går av bussen och släpar upp bagaget 2 trappor och vi kan tömma klasstummet på stolar och äntligen börja pumpa madrasser, bra med en pump på 9 st madrasser. Vi pumpade madrasser från ca 03.00 då vi kom fram till strax efter 04.00. Ja rätt trött var man då. Somna ovaggad vid 04.15 
Lördag morgon gick vi upp strax efter 9.00 för att gå och äta lite frukost. Ungefär halva laget valde att stanna kvar och sova över frukosten och gå direkt till lunchen kl 12.00 Men jag var en av de som gick och letade reda på frukosten och när vi väl hittat den fick vi en god frukost. Därefter gick vi till sporthallen för att ta reda på vart hallen som vi hade match i senare på dagen låg och hur vi skulle ta oss dit.  På väg hem från sportcentrum så går jag och Issa en liten extra promenad och får se lite extra av Zehelendorf (nää vi gick inte vilse, utan varken mobil eller någon aning om vad det hette vi bodde....) Men vi kom tillbaka och det var bara packaväskan och sen ge sig av till lunchen och sedan iväg på match. Efter lunchen går vi till Sportcentrum och köper Cuptröjor, hihi och sedan kom bussen och vi var på väg till match.
Matchen då. Först korta regler: Vi spelar 2*15 min RULLANDE TID!!! och med FLYGANDE BYTEN!!! Vi vinner första matchen med 39-28 efter egentligen bara ha spelat igenom matchen, några bra anfall i början men sen inget skönlir direkt.
Dusch och sen lite vila i skuggan. Efter ett tag får jag med mig Nasse och Frallan och vi ska leta upp en mataffär som sett nära hallen. Vi går och går och tillslut frågar vi en dam och får gå långt och sen var vi framme. Inne i matbutiken hittar vi jordgubbar men en gubbe köper allihopa 2 lådor och spar inga till oss :( Tur hittade vi jordgubbar utanför och blev glada. Vägen hem tog jätte jätte mycket kortare tid då vi inte gick runt halva hålan vi befann oss i. Lite mer sola och så var det match igen. Vinner nu med 30-23 men siffrorna kunde blivit större. Sitta seketeriat (kul på cup liksom och vi är inte ens värdklubben....)
Tiilbaka till maten och där är maten slut och de pekar på klockan och säger att hon är över 20.00 och de har faktiskt stängt. Vaaa!!!! Först skulle vi få mat efter 3 min men efter 10 min kommer en annan gubbe och skäller på oss på tyska, jag och Mathilda ger upp och går ut och är på dåligt humör. Då kommer det mat in, men vi bestämmer oss för att bojkotta maten. Vi går först till Lidel som är stängt och sedan till Subway och vi gick in och var sura och på dåligt humör och kom ut jätte glada =) En kille som jobbade där fick oss på jätte bra humör, du gjorde våran kväll!
Tillbaka till skolan och äta våra goda mackor och sedan blev det lek med damerna. Ja jag kan avslöja att kvällen innehöll bla kritor och hur det påverkar rösten. hahah
Vid 23 tiden var det dags för sängen och personligen somnade jag efter ca 10 min, även om jag kände mig klarvaken.

Söndag morgon var det upp för att spela åttondelsfinal och ny till en ny hall, hallen var mycket fräschare än tidigare hall. Första matchen som vi lirar som vi kan och vi vinner med 40-23. Sen blev det tillbaka till lunch och sedan tillbaka till match igen, men hinner med att gå förbi sporthallen och hämta ut min tryckta tröja. Där fick vi vänta jätte länge på bussen och vi började efter 20 min bli lite otåliga eftersom det började bli matchtid snart. Men vi kommer fram ca 40 min innan matchen och hinner värma upp. Denna match krossar vi med 47-7, deras bra spelare gav ju upp i halvtid. Så då var det hem och softa lite och hinna äta middag och sen iväg till semifinalen. Där väntade de tuffaste motståndet i turneringen och vi hänger inte riktigt med från början. Vi var sega i både kroppen och knoppen och de tar en 10 poängsledning, vi håller på att komma ikapp men ingenting vill riktigt fungera och vi förlorar med 6-7 poäng. F*N va trist det känns och ska man se något possitivt med det hela är att vi har en match på oss att bevisa att vi kan lira bättre. Återigen inser jag hur mycket jag hatar att förlora.
Söndag kvällen blir trots förlust en trevlig kväll och en hel del skratt, men mest när Tompa kom in och såg vad som låg i hans säng. Hahahaha De som var där vet och de räcker.

Måndag morgon blev en tidig morgon då klockorna ringde för uppstigning kl 06.00. Först var det att packa alla saker klart och sedan städa klassrummet. (Jag tror det var renare när vi lämna det än när vi kom) Släpande på matchkläder och det som vi skulle ha inne i bussen som t.ex. kudde gick vi ner till frukosten och sedan åkte vi bussen till matchen vi skulle spela om tredje pris. Laget kändes inte speciellt taggat och vi gör inte våran bästa match i turneringen men vinner med nästan 10 poäng ändå men kunde ha krossat de med 40 poäng. Men sitter hellre på en buss efter en vinst som då än efter att åkt ut i semi. Blev att duscha i iskalla duschar och sedan åkte vi till hallen där F92 hade spelat final och vunnit. Vänta på bussen och när vi ser chaffisen springer vi till bussen och sätter oss på samma platser åter igen. Det blev lite gnäll från vissa håll, men vi erbjöd platser men då ville de inte ha de. 
Sen var det en seg busresa hela vägen hem till Tibble. Efter ett par timmar gick vi på båten och väl på båten blev det buffé och det var gott, även om kryssningsbuffén slår denna med hästlängder. Väl på bussen igen så var det dags för sängen. Försökte sova så gott det gick men när vi kom fram till tibble runt 06.00 hade man inte sovit allt för bra. Men ingen idé att gå och lägga sig när man kom hem heller för skulle till skolan tidigt. 
Haft en underbar resa och det var en bra avslutning på säsongen men hade varit lite roligare om vi vunnit. Men men kan vi inte göra nått åt nu. 
MEN BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0