Årets första runda = tävling

Torsdag 1 maj och det är en RÖD dag vilken ändå betyder att man är ledig. Så igårkväll ställde jag inte klockan på 06.45 bara för jag tycker det är så kul att gå upp tidigt, nej verkligen inte. Planerna var att gå upp vid 07.15 så skulle ha ca 30 min på mig att snoza, det blev 45 min snoza och när jag väl klev upp ur sängen kunde jag bara konstatera att mamma och pappa inte ens gått upp. Jag gick upp och klädde på mig lite kläder som kunde passa att spela i idag. Skönt att vädet int evar så kallt, förra årets första runda hade jag massa kläder på mig.

Jag åkte till landet kl 8.22 efter att ha fått i mig ett glas mjölk och ett glas nypondryck och en frukostmacka nedstoppad i väskan. Upp på landet och hämta golfklubbor och skor, sen ut till klubben.

Var i ovanligt god tid för att spela klubbtävling, men har man knappt hållit i en klubba på 7 månader så. Hann med att slå lite bollar på rangen och putta lite innan vi skulle slå ut. 10.30 slog första person i lag Lena och Packet ut. Vi börjar stark med en birdie (ett under par). Sen tänker jag inte dra hela scoren även om jag skulel kunnat göra det men vi slutar iaf på 6 birdies och 1 eagle och en bogey = 7 under par och vi är nöjda men lite missnöjda med boggien... Trevligt sällskap och trevligt väder och en underbart fin bana vad mer kan man kräva 1 maj. Nä inte mycket, vi kom 2:a på vårat resultat vilket var kul, men med ett slag mindre hade vi vunnit. (men så kan man inte hålla på att tänka jämt)

Årets första runda kan jag kort sammanfatta med att den var mycket lyckad med undantag med en sak, mina utslag. Shit mina utslag var stundtals katastrof och visste inte om jag skulle skratta eller gråta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0