Tankar från en buss (Nu på väg hem)

Nu sitter jag på en buss igen, men denna gång på väg hem från Karlstad. Nej det blir ingen flytt hit, prinsen finns inte här i alla fall inte min... Men nu var det inte så att jag reste hit för att träffa prinsen, åkte hit för att träffa Okla. Det ar varit en jätte trevlig semester även om den har innehållit underliga saker som polisen och ingen vet något - ingen får reda på något. Men det löste sig bra och det var väl det som var huvudsaken, men det var nog egentligen ingen som trodde annat men när man inte får reda på saker är det klart att man spekulerar.


Okla och L mötte upp mig vid busstationen men jag såg inte riktigt för det var mörkt ute. Men de började vinka en massa och jag vinka tillbaka. Då slog de mig, var det rätt personer var det till mig de vinka? Jag såg ju inte... Men det var rätt som tur var annars hade jag väl fått gå under jorden eller nått. L hade jag aldrig träffat tidigare, men vi har mött varandra i basketen men om jag ska vara helt ärlig så minns jag inte så mycket av henne. Men vi lyckades ändå prata gamla Täby-Ockelbo match minnen senare i helgen. Från oss (Täby) en tung förlust hemma med 3 poäng och för de (Ocklebo) en lycklig vinst med 3 poäng borta.


Jag och Okla kom i alla fall fram till att det var 9 månader sedan vi sågs, men så kändes det inte alls. Det skulle lika bra bara kunnat vara 3 veckor och det betyder riktig vänskap att det är så.


Jag har trivts jätte bra på ungdomsgården (var ju nästan som det denna helg) och haft en toppen helg.

Jag har bland annat:

  • Kollat basket
  • Sett stan
  • Åkt orange bussar, både som skolungdom 20-25 år (19kr) och som ungdom under 20 år (11kr). Det roliga med det var att jag åkte som ungdom kl 02.30 tycker det borde vara mer logiskt om det varit tvärt om.
  • Träffat kontrollanter på bussen
  • Partat på ett av Sveriges största uteställen och det var gigantiskt.
  • Planerat att spela streetball, fotboll, basket (inne), planerat att kolla fotboll kolla på filmen Honey men alllt det gick i stöpet.

Jag har egentligen ingenting att klaga på. Sovit ca 8-9 timmar varje natt på en luftmadrass. Tror jag behövde sova lite ganska mycket.

image483

Haft en toppen helg och nu ser jag fram emot kvalet som börjar efter påsk. Men först en bussresa hemåt.  


Kommentarer
Postat av: Gustav

Tack =)

2008-03-18 @ 15:45:41
URL: http://baloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0