Slutspel i damligan

Varit och kollat på damliga match idag i solnahallen och det var ett riktigt derby som hemmalaget vann med 3 pinnar. Matchen var jämn nästan hela tiden men Solna lyckades med att dra det längsta stråt i slutet och höll undan för 08 och vann. Var där med Kråkan, Toker och så några till från olika håll.

De har i år testat en ny slutspelavariant. Där lagen som kom på 1-4 plats i serien gör upp och 3 semifinalsplatser och de lagen som kom på 5-8 plats i serien gör upp om 1 semifinalplats. Anledningen var någonting med att göra fler jämna matcher för alla lagen och att inte det inte ska bli 3 raka (av 5 matcher) i kvartsfinalerna. Med detta de har gjort nu så kommer ett av de 4 bästa lagen i serien inte kunna spela semifinal.
Jag tycker att det är rätt sätt och det blir fler spännande och jämna matcher men jag tycker samtidigt tycker jag det är knas. Ett av de 4 bästa lagen kan ju inte ens nå semifinal. Jag tycker att 4 i ena gruppen på ett sätt borde möta 1 i den andra gruppen och göra upp om sista semifinalsgruppen. Visserligen skulle det bli att de får spela extra matcher till skillnad från nu när alla har lirat lika många. Lite orättvist är detta nya system kanske, men livet är ju inte rättvist alltid.

Matchen var ganska underhållande men det som fick oss att skratta mest var nog ändå när en viss person helt plötsligt skriker, 10 kvar och när vi börjar skratta säger ja men det var ju de. Hahah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0