Föreläsning om värdegrunden

Ja och hur kul låter det, ska jag vara helt ärlig 3 av 10 kanske jag var inte alls taggad inför 3 timmar om värdegrunden. Han började med att fånga våran uppmärksamhet genom att skrika på någon i grön tröja, alla tystnade på en gång även fast det inte fanns någon i grön tröja.


Även om han började med att säga att han gillade alla människor utom Djurgårdare (för de var Djurgårdare) och skåningar (för han inte förstod vad de sa) så tyckte jag att han var bra. Klart att man kan ha synpunkter på vissa saker men så är det väl alltid. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så givande att sitta i 3 timmar och lyssna på en föreläsning om värdegrunden, men det var det. Han tog många bra exempel från idrottsvärlden och gav tid för att diskutera det. Han arbetade själv aktivt inom AIK och sa att han skulle prata lite om deras jobb kring värdegrunden och om etik och moral men det var inte så mycket specifikt från AIK.


Gick ut ur hörsalen på Tibble med lite andra funderingar än när jag gick in och min syn på en föreläsning om värdegrunden hade helt klart ändrat sig. Nu ingen 3 längre mer än 8 kanske.


Efter föreläsningen var det lunch och vi gick iväg 7 st till Centrum för att äta på Sawadee. Trevlig lunch, hade blivit fundersam om det inte blivit så med denna lilla grupp. En liten nackdel med denna lilla grupp är väl att vi har en förmåga att skrämma iväg personen, eller så blir vi kanske lite högljudda ibland?


Efter lunch blev det träff med gruppen och vi hade fått in lite nya gruppmedlemmar. Våran lärare beskrev våran grupp väldigt fint, hahah. Gillar våran lärare och tror jag inte har helt fel när jag säger att hon gillar våran klass också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0