Födelsedag som väcker minnen...

Imorgon fyller jag 25 år. FInns en födelsedag som jag aldrig kommer glömma, det var den då jag fyllde 22 år. Jag vaknade eller om mamma eller pappa knacka på dörren, det minns jag inte. Var nere i Ängelholm i farmor och farfars hus och jag låg i lilla gästrummet, men inte i det jag brukade sova det ville jag inte. Gick ner till frukosten och där mötte jag pappa, mamma och farmor med dukat frukostbord och på bordet låg det paket till mig. Kommer ihåg att jag bla fick ett par byxor och en tröja, men bästa presenten var ändå boken. Fick boken Petter och hans 4 getter. Det var som en hyllning, ja den boken betyder.

Resten av dagen är lite dimmig. Minns visserligen när jag först möter mina små kusiner och de kommer fram och ger mig en kram och säger Grattis, Tack det fick mig att le. Sen var det en jobbig timme, men många tårar. Efter det blev det fika och mat och man kunde le ändå även om det kändes konstigt men på ett sätt bra ändå.
Kvällen spenderade vi hemma i farmor (och farfars) hus. En kväll med många kusiner och släktingar, det var trevligt. Då var jag glad och det kändes som födelsedagen ändå blev bra.

Även om det är en av de dagar då jag fällt mest tårar, en skit jobbig dag men ändå så flög det något iväg. Men det gick inte på annat sätt och jag klandrar ingen för att det blev så. Det gick inte att fixa på annat sätt. Min födelsedag hade jag mamma och pappa och farmor firat på kvällen innan genom att gå och äta en jätte god middag på en restaurang inne i Ängelholm. Det var mysigt och det var en trevlig kväll!

Sa tidigare att det skulle vara den värsta födelsedagen i hela mitt liv och jag aldrig kommer glömma den. Det var det också och jag kommer aldrig glömma den. Den var jobbig men minns den ändå med glädje och varje födelsedag så kommer jag läsa en speciell bok och tänka på dig FARFAR. Vi så gärna höra dina ord, vill du höra en saga? Ska jag ta den om Petter och hans 4 getter.
Kommer aldrig glömma 4 mars 2005 då jag la handen på din kista och sa Jag älskar dig vi ses i Nagijala.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0