Dagens goda gärning

Dagens goda gärning kommer från en okänd man i 45-55 års åldern. Jag skulle parkera utanför Mörby idag vid 17.30 tiden och det var betalning fram till 18.00. Jag rotar fram lite mynt och går och ska betala, stoppar i 3 kronor men det räckte bara till 17.47 så jag trycker ångra och ska stoppa i en 5 kr istället (eftersom det kostade 10 kr/timmen) men kan inte få i den och då kommer han och ropar, Du behöver inte betala. Jag hinner tänka på automaten som var trasig igår och tänkte om han menade att jag skulle ringa men det var ju inte här det var ju lite längre bort. Medans minn hjärna tänker på de säger han du kan få min biljett och går glatt förbi. Jag tackar så mycket och han säger ja du kan stå här till imorgonbitti. Jag tackar igen och säger att det var jätte snällt, så ler han och säger aa sån e jag.
Visserligen var det bara 5 kr som jag inte betalade men det var inte det som var grejen utan den goda gärningen var att han bara helt snällt erbjöd mig sin biljett för han skulle åka.  
Så dagens goda gärning går till den okända man som jag fick parkeringsbiljetten av. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0