Helgen

Kom hem på torsdag vid 17-tiden och då var det ingen vila som gällde utan mamma satte en i arbete med en gång. Först gick vi en lång runda med Lukas och det var nice och sen tänkte jag nu ska jag vila en stund men icke. Nu skulle vindskivor målas, jag var så trött med det var bara att sätta igång. När det var klart fick jag mat och sen kunde jag vila ut lite efter lägret i soffan.

Somna ganska ovaggad vi halv elva på kvällen, men innan det ställde jag klockan på 05.50. Fredag morgon gick jag upp 06.10 och 07.00 åkte jag och mamma mot Edenhof GK där det var seriespel i div 2. Strax innan 9.00 slog jag och Ellen ut i Foursomen och efter 18 hål var det lunch och lite för lång vila och sedan var det 18 hål bästboll. Efter 2 foursomebollar och 2 bästbollar låg Johannesberg 2:a inför lördagens 4 singlar, bara 2 slag efter.

Lördagen var det singelspel som gällde och kl 9.08 skulle jag slå ut, lite nervös men efter en bra drive så var det lugnt. Jag började bra och låg bara +1 efter fem hål, sen gick det sämre men låg +6 efter 9 hål, vilket inte var så bra. Börja stabilt med birdie och sen bogie och sen birde igen men sen blev det inga par vet inte vad som inte ville sig men jag slutade på 85 slag vilket är ungefär 5 slag för mycket. Men spelade inte katastrof men tror inte orkade riktigt för när jag kom in var jag totalt slut. Jag kom in som första singel för Johannesberg och hoppades på det gott bättre för de tre andra. Det hade gått bra, ganska bra och mindre bra för de andra. Inför andra omgången ligger vi 2:a men vi har tappat greppet om de som ligger före oss, men det hoppas vi tar in nästa gång då hemma på Johannesberg.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0