Uppsala-Täby 57-69

Vi kom ifrån Uppsala med en vinst =) och va skönt det var med en seger. Även om jag själv var lite besviken efter matchen. Men inte alls som förra matchen, den här gången kunde jag bara skylla mina negativa tankar på mig själv och ingen annan. Jo lite på domaren, men var egentligen inte hans fel heller. När det var tre minuter fick jag lämna planen pga av att jag blödde, men det är bättre än hjärnskakning i alla fall. Ja mycket bättre. Domaren tvingade av mig för att jag blödde på armen även om jag försökte säga att jag inte alls gjorde de, men de rann en del ändå. Men jaja.

Vi börjar väl inte matchen på bästa sätt och ligger ett tag under med 12 p i första halvlek. Men där slutade det och vi ryckte upp oss och det var bara minus 4 i halvlek. I andra halvlek vägar vi kliva upp lite till i defence och vi vinner fler bollar och producerar frammåt. Slutresultatet skrivs till 57-69 och vi vinner tre av fyra perioder.

Så underbart med en till seger. Nu har vi två matcher kvar och om Alvik vinner över Blacke på fredag och vi gör vårt jobb de två sista matcherna så kommer vi att sluta 2:a i serien och då hoppas jag på kval till Ettan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0