Täby-Borlänge

I lördags spelades våran sista seriematchen denna säsong och vi mötte Borlänge. En match vi bara skulle vinna, det var bara så. Vi spelade denna match nere i 5:an eftersom CC var dubbel bokad. En hall som vi tränar två av våra pass i och jag har tränat och spelat matcher i hallen i nästan 15 år , så den känns ganska hemma. Idag blev det ingen Tung gung till uppvärmningen men va sjutton det funkade lika bra ändå. Fick hjälp att stretcha ut lårmusklerna, mest högra som gjorde ont. Att få hjälp att stretcha ut sådär är en ont /smärta som ändå är skönt när det är över. Efter det kändes benen mycket bättre, Tack för hjälpen!

Innan matchen hade vi gjort upp en deal med vår tränare. Han skulle göra kosackhopp gånger 2 för varje poäng vi vann med över en viss gräns. För varje under skulle vi göra gånger 5. Så det var bara till att vi klarade det. Det hela slutade med att vi vinner matchen med 99-33 och Coach ska nu göra 48 st kosackhopp, men egentligen ska han göra 52 st men vi sa fel till honom efter matchen tror jag. Så nu har han "sluppit" 4 st, han tackar säkert bara. hahah

Men tillbaka till matchen, vi vinner som sagt med 99-33 (26-4, 23-14, 28-7, 22-8) men ojoj vad vi missade. Vi hade i halvlek som mål att komma över 109 (som förra matchen slutade på) men det ville sig inte riktigt. Även denna match är det 10 st som gör poäng och det var fler än hälften som slutade på 2 siffrigt.
Själv slutade jag på 19 poäng, blev faktiskt lite förvånad själv att det vart så mycket, över 10 visste jag men trodde inte så många, men glad överraskning. Men lite besviken över min straffkastprocent den kan inte varit så bra, missade massor känns det som.

Det var alltså sista seriematchen och nu har vi de som går i skolan sportlov och vi har träningsledigt en vecka. Efter det drar vi igång igen och då för att förbereda oss inför kvalet och slutspel i Stadium U22. Slutspelet i Stadium är ju kul för de som får lira, vilket är alla i laget utom jag =( men men har kvalet att se fram emot.

Garpen var på matchen och hon fotade lite. Här är några smakprov.

image445
Jag skjuter straffkast
image446
Time out
image447
Mina STÖRSTA och mest BETYDELSEFULLA "fans"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0