Singing in the rain

Igår hade jag blivit bjuden av pappa och mamma på Singing in the rain och den var verkligen jätte rolig. Det handlar om stumfilmsstjärnorna Don Lockwood spelad av Rennie Mirro och Lina Lamont spelad av Sissela Kyle som nu ska börja producera talfilm. Det går inte så bra för Lina Lamont pga av hennes röst. Katy Selden kommer in bilden och ska dubba Lina Lamont i största hemlighet, men när hon får rada på vad som sker blir det kaos. Hur ska de lösa sig, kommer Don Lockwood få sin kära Kathy Selden eller inte? 

Sissela Kyle var egentligen inte den som gjorde rollen men hon gjorde det grymt bra, och hur hon kunde hålla sin röst på den nivån som hon gjorde det jag fattar inte. Den var minsta sagt annorlunda. 

Det var häftigt när de i en scen börjar stört regna och ja man blev lite blöt eftersom vi satt på rad två och i sista scenen när de tacka publiken tror jag de gjorde allt för att skvätta ner publiken lite extra.
En till favorit som var med som spelade sååå bra var Johan Rheborg som Roscoe Dexter att han kunde hålla sig för skratt det kan jag inte förstå.

God Morgon en scen ur musikalen


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha en trevlig söndag! :)

2008-02-10 @ 11:06:54
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: annika

Hittade din blogg från Lindas blogg. Kul att surfa runt lite. Roligt att du ska bli lärare!! Säg till om du vill ha praktikplats...

2008-02-11 @ 17:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0