Målarfärg över allt och tjuv och polis

Idag på förmiddagen var de "projektarbete" som pågick på förskolan. En av grupperna har gjort en buss och idag skulle den målas röd. Efter att bussen var målad röd var det inte bara den som var målad. Det var fyra små rena knoddar som gick in i målarrummet men det kom ut två nästan helröda, två halvröda och det var nog bara en som knotte inte hade färg någonstans. Hur han hade lyckats med konsten att inte ha färg någonstans undrade både jag och den andra pedagogen, då hade han även legat ner på golvet och målat. 
Underbart att se glädjen i ögonen hos barnen även om de var röda eller inte. Men sen kan man undra hur man lyckas få färg upp på låren när man har ett förkläde som går ner till fötterna? Men vad gör det säger som E själv sa, det går bort i tättmakinen (tvättmaskinen). Fast först fick vi stoppa ner E i tvättstället och tvätta av henne färgen. 

Efter allt målande var det skönt att komma ut i luften. Solen sken och det var lagom kallt ute. Funderade på att ta täckisar på mig, men nää blev bara mössa och fingervantar och tur var det. Han knappt komma ut innan det kom tre barn springande nedför backen mot mig och överst på backen står F och flinar. Det hala slutade med att jag och F som jobbar där sprang och jagade massa barn och det blev fler och fler. F kommer på en smart sak -Jag tror inte jag behöver överdragsbyxor längre. Heheh nä det blev ganska varmt att springa och jaga barn.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0