Snabbare skott

Igår hade vi frivillig/öppen träning. Vet inte riktigt vad man ska kalla träningen. Det är en individuell träning och vi tränar egen teknik på dessa pass. Men det är inte obligatoriskt att komma på detta pass. När träningen startade var vi tre stycken där men det kom ganska snart tre till 6/12 spelare där. Ingen aning om  hur många vi kommer vara på tisdagarna. Kanske alla kanske som igår?

Mitt mål för träningen böev att skjuta snabbare. Måste skjuta snabbare när jag skjuter och det var ju lättare sagt än gjort. Hade fått instruktioner av våran tränare hur jag skulle skjuta och nu var det bara att börja skjuta. Efter bara några skott kommer våran tränare fram och säger du måste skjuta ännu snabbare och ska visa hur det ser ut när jag skjuter. Ja det ser hel knäppt ut, även om han överdriver lite när han skjuter men det ser helt knas ut. Ser ut som jag hoppar in i slowmotion... Så nu ska jag skjuta snabbare än snabbast känns det som. Eller egentligen inte skjuta snabbare men hopas kortare och avlossa skottet snabbare och inte ha fötterna i marken så länge.

Efetr ca 30 min skott och ca 80 treor senare kändes det bättre och när skulle börja skjuta närmare så kände jag faktiskt lite skillnad. Ja så detta blir att träna på på tisdagar att skjuta snabbare. Det var en kul träning även om jag kände mig jätte frustrerad i början av att skotten blev ganska knas. Men nu är det bara att komma ihåg detta varje ång man skjuter annars också inte bara på tisdagar ska skjuta snabbare.

image122

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0