Skola, handla, storkok, promenad.

Dagen började med att jag fick lite sovmorgon, vilket jag gillar starkt. Men vart inte jätte lång sovmorgon, men snoza i ca 1 timme, då jag skulle till biblioteket på morgonen först innnan skolan. Inte lång sovmorgon och kunde snoza i en timme? Ja det blir så när man ställer klockan på 8 och inte går upp förren strax efter 9. Hur som hellst skönt.

Tog cykleln till biblioteket och precis när ska ta ut den ur förådet ringer pappa och vill att jag ska mäta min handled. Hmm? men tror mig ana att jag ska få ett armband beställt, det har jag pratat om innan =) Så lika bra att fixa på en gång. Cyklar iväg till bibblan och lånar en bok och så vidare till Roslagsnäsby och tar roslagsbanan till skolan. Hinner läsa lite i boken på väg in och det var en lättläst och intressant bok. Är i skolan och där har vi träning inför kommande föräldrarsamtal vi ska ha när vi kommer ut i verkligheten. Det var lite läskigt men gick väl ändå ganska bra. Skönt att vi hade halvklass bara, i våran grupp var vi bara 9 st det var alldeles lagom.

Efter skolan åker jag till Roslagsnäsby för att hämta cykleln och där står jag i valet och kvalet vart jag ska handla. Hmm Slutar med att jag cyklar till Centrum och handlar på Metro. Blir lite pasta och lite köttfärs och två gröna paprikor. Kommer hem och sätter igång och lagar köttfärsås. Måste ju skryta lite nu men den blev grymt god. Varför lagar jag inte detta oftare? Mitt i lagandet ringer Maria och hon har precis kommit ifrån jobbet och hon kommer och hämtar upp mig för en promenad. Jag var ju ändå inte hungrig och köttfärsen skulle jag ju ha till på onsdag till min matlåda. Perfekt den kan kallna.  

Vi går till Ensta och där beger vi oss ut i spåret och går och går och när vi kommit en bra bit säger Maria. -Vilken färg följer vi? Jag har ingen koll. Där hade vi att välja på att gå 5 km eller 10 km, det blev 5 km och det var alldeles lagom. Vi han disskutera och analysera en hel del, heheh. Härlig promenad!

KOmmer hem och fryser in köttfärsen och sne var det dags att ge sig upp till landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0