Sista dagen och första dagen

Igår var sista dagen och idag (nu i natt) är första dagen.
Jag har sagt det förr, men nu ska det ske. Jag ska ta tag i mitt liv och göra något åt saken nu. Jag och mamma börjar våra "nya liv" idag (måndag). Det som gäller nu är bla regelbundna tider med mat. Måste lära mig att äta frukost t.ex. Kan inte hoppa över dagens viktigaste mål, det måste ätas, bättre äter lite iaf.
Jag ska inte äta mera godis, egentligen tycker jag inte ens om godis. Så varför ska jag äta det då? Idag (läs söndag) var jag otroligt sugen på godis, brukar jag inte vara, så bestämde mig för att efersom det är sista dagen idag så kan jag cykla ner till ICA och köpa lite. (cykleturen gick super med knät (= ) Men sen när jag väl hade köpt godiset var det inte gott, riktigt äckligt. Så det ska jag lägga av med, inte för det varit ett stort problem. Har ätit godis max 10 gånger sedan i påskas....Och chips äter jag inte heller för det är äckligt, visst händer det någon gång men inte ofta.
Men jag vet nu vad som gäller och nu ska jag och mamma "hålla koll" på varandra. Mitt största problem kommer nog ändå var sockerbehovet, tror jag är lite beroende av socker. Fast förra veckan fungerade ändå rätt ok.
Det käns bra attjag är på vfu nu i 2 veckor till. För där blir det regelbundna mattider, frukt på rasten vid 11.30-12.00 och sen lite mat kl 13.00 och sen inget mer förren middagen.

Men nu ska jag börja denna dag med att gå och lägga mig och sova.
God natt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0