MIn storebror

MIn bror är 4 år äldre än mig och bor sedan en massa år nere i Skåne, det är snart 10 år sen han flytta oj vad tiden går snabbt. Tidigare har han bott i Lund men nu flyttat till Trelleborg, Vi träffas allt för sällan och pratar allt för sällan med. Jag tänker ganska ofta på honom och tänker att nu ska jag ringa, men så kommer något i mellan. I sommras var mamma och pappa nere och titta på nya huset, men kunde inte åka med för jag jobba. Men ska innom en snar framtid planera en resa ner dit. En helg eller nått bara.

En bror


En bror ger stöd och trygghet

som pojke och som man.

När man behöver hjälp

Så gör han vad man kan.


image154

Han ger gärna goda råd,

ett handtag och sin tid.

I livets alla skeden

Så finns han här bredvid.


image155

Tillsammans har man minnen

från en tid i samma hus...

Alla lekar som man lekte

Och en hel del hyss och bus.


image156

Ja, en brorsa är en dyrgrip

Som liten och som stor...

Och nog var det extra bonus

att få just dig till bror.


image153
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0