En helg i Eskilstuna.

I lördags kl 8.40 hämtade Carro upp mig innan samlingen i Tibble. Samlingen var kl 8.45 och bilarna skulle börja rulla senast 9.00. När var vi färdipackade in i bilar så här snabbt senast? det tog inte lång tid och vi var iväg riktigt snabbt. Färden till Eskilstuna bestod av massa skratt, allsång med disney och andra barnlåtar, heheh ja det var ungefär det. När vi nästan är framme tar Carro upp telefonen och det första man hör henne säga är -Får jag byta ut personerna i bilen på väg hem... Men sen var det hon som som höjde musiken och börja sjunga med igen. JAg vet att hon uppskattade bilresan ner, lika mycket som vi andra i bilen.

Kommer fram till hallen där vi ska träna, äta och nej inte sova. Vi sov ca 100 m från hallen på ett dagis. Vi sov på avdelningen Blixten. JA men innan vi kunde packa upp och slänga ut alla luftmadrasser var vi tvugna att städa lite, var nog någon som glömt det innan.....Jag och Olli hade lyckan att få äran att sopa golvet. Vi kastade tärning och den som hade lägst skulle sopa. Vi är lägst på en 3a.

Vi tränar 2 pass på lördagen. Första passet var innan lunchen. Efter lite vila en promenad till närmsta mataffär som var en OKQ8 som långt långt bort var det dags för lite kort teori.

image136
Vi letar efter en mataffär och alla vi fråga visste ingenting, eller var det så att vi skrämde alla vi fråga?

image137
Issa så glad nu när hon äntligen fick en påse.

Vi skulle prata lite om kommande säsong. Min grupp satte oss i gröna rummer (ett vilorumm men massa små madrasser) Vi glömde bort tiden innan våran tränare kom och sa till oss -Vill inte avbryta någon men klockan är snart kvart i. Träningen började hel. Träning i 2 timmar, det var två snabba timmar och efter det mat. God mat var det.

image138
Gröna rummet var mysigt barnens vilorum.

Efter mat var det frilek på schemat. Nja inte riktigt men nästan. Kl 20.00 skulle vi gå igenom vad vi sagt i de olika grupperna. Sen vid 21 då började den fria leken. heheh

image147
Mange och Tompas rum, hoppas den som sov innerst inte mmåste gå upp på kvällen...heheh

Det slutade med att hela laget sitter inne vid våra tränares madrasser och kastar en tärning om olika "uppdrag" som ska göras om tärningen hamnar på rätt siffra. Fast i slutet blir det bara uppdrag som ingen godkänner och det hela spårar ut ganska mycket ingen tärning kastas men skratten de hörs över hela dagiset. =)

Dags för sömn.

Söndag

Det började med frukost och sen träning och efter träningen var det lunch. Åter en god lunch, de hade lyckats riktigt bra med maten och den var jätte god. Sen var det dags att gå tillbaka till dagiset för att städa och ställa tillbaka alla stolar och bord som det stod innan vi kom.

Efter lite vila, städning, dansuppvisning så kunde jag slänga in mina saker i Carros bil och de som inte åkte med Carro la sina grejer i rummet där vi ätit i hallen. Det var dags för match =) Vi skulle möta Eskilstunas B-lag eller om det var ett ihop plock av spelare, fatta inte riktigt men men vi skulle få lira boll.

15.00 startar matchen och vi var 14 st som skulle spela. Vi var 11 st damlagsspelare som hade åkt med denna helg (stackars Emma var hemma och var sjuk) och så hade vi med oss en 91 och två 92 som ska träna vissa pass med oss. Men de yngre spelarna som åkte med hade ju inga linnen, hur skulle detta lösas? Lösningen var röda t-shirts och coachtejp. 

image148
Linnea tejpar linnen

image149
Carp gör sig redo

image150
Mickan gör sig också reda.

Klockan slår 15.00 och uppvärmningen är klar och matchen kan starta. Startar matchen och hinner spela ca 3-4 min. Sen får jag ett knä på utsidan av högra knät och det bara gör jätte ont. Är i luften när det small till och bara ramlar ihop. Hör inte vem som säger men hör bara foten eller knät, foten eller knät? Knät får jag fram och snart så var knät lindat. Ajajaja det värker. Kommer av plan och sen så får jag tillbringa resten av matchen nere i ena hörnet liggande och kollande på matchen. Kommer ihåg att jag kollar på klockan och tänte det har bara gått ca 5 min av matchen. Aldrig har väl en match tagit så lång tid. Ligger med knät över 2 väskor och lindat. Efter halvlek så fanns det inga tårar kvar. Tårarna hade bara runnit innan, kan inte minnas när jag grät så här mycket senast. Inte så att man låg och skaka av gråten men tårarna bara rann.
När det är ca 5 min kvar av matchen så trampar Olivia snett och jag får sällskap. Efter ett par minuter frågar Olivia mig, hur är det? JAg säger nä inge vidare men det värsta av allt är att jag är så j*vla kissenödig! (hade jag varit de senaste 3 min också och låg bara och räkna ner minuterna till matchen sluta). Olivia börjar skratta och jag inser hur dumt det måste låtit. Heheh, värsta av allt..... Kan inte titta på henne igen utan att börja skratta. Blir ju inte mindre kissenödig av att jag skrattar och det gjorde ju inte mindre ont i knät när jag skratta.
 
Färden hem blev i Lindebergs bil ännu en gång och det var trots smärta en trevlig resa hem men Mickan och Carro. Vi som skulle stanna på McDonalds och äta. Den första vi kom till var under ombyggnad eller nått sånt iaf inte öppen,  den andra missa vi avfarten till. Men tredje gången gillt. Nästan framme men men vi skulle få lite mat. Det spöregnade när vi går ut men men. Fick oss ett par skratt där också. Heheh

Trevlig helg! Gillar verkligen vårat lag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0