Snart 15 000

Jag hade som mål idag att jag skulle gå 15 000 steg. Jag har hittills gått 14 932 så jag kommer att klara det. Jag ska ut på promenad ikväll. Men tror egentligen att jag har gått lite fler steg än det. Jag har min stegräknare på mobilen och den börjar bara räkna när man har gått 8 steg i följd, hur nu en mobil kan räkna när jag går....? Men har försökt att skaka ned och då hoppar inte stegen så jag vet inte riktigt hur den funkar? Så den räknar bara stegen om jag går fler än 8 i följd och bara när jag har den i fickan eller på mig, men går inte jämt med mobilen på mig så desperat är jag inte. Men en dag ska jag gå med "riktig" stegräknare och gå en runda och se hur det stämmer överens med varandra.

Idag har annars varit en skön dag. Inte gjort så mycket egentligen men om jag tänker efter lite så har jag faktiskt gjort en hel del ju.
*Börja med att gå en lång morgonpromenad med Lukas. Hittade min Ipod och vädret var lagom varmt.
*Ringt till Danderyd och pratat ang. min knäoperation och först visste de nästan inget. Men trevlig hon jag prata med och hon skrev lapp till min läkare. Lite senare ringde min läkare upp och han fixa så en sjukgymnast ska ringa mig och jag ska få tid hos deras sjukgymnast innan operationen.
*En lunch/eftermiddags runda med Lukas runt Mörtsjön. Ny trevlig promenad med Lukas och Ipoden i öronen.
*Åt upp resterna av fruktsalladen, smarrigt värre.
Lite av vad jag hittat på idag och som sagt blir en promenad ikväll också. Då ska vi testa stavarna och se hur det blir att gå med de. Alltid sagt att det ser lite töntigt ut med ändå tufft av de som går med de och nu ska man vara där själv.

Nu lite tv tittande och sen dags att skriva lite på min examination.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0