Så var golfsäsongen slut....

Imorse åkte jag lite stressad först upp till landet och sen ut till golfklubben. Varit och haft golfavslutning med lite personal, det var personal från banan, restaurangen, kansliet och shoppen. Det hela började med lite sill och nubbe uppe i garaget sen kl 12.00 var det dags att slå ut. Vi var ett damlag, ett bananlag (banarbetarna) och ett det andra laget. Skulle inte spela så mycket, hade inte ens egna klubbor med mig. Jag var coach och meningen var att jag bara skulle chippa och putta lite. Men var ju tvungen att prova att slå ut på första hålet eftersom ingen haft något speciellt bra slag mitt blev verkligen inte heller bra. Det var det ändå utslaget jag gjorde också den runda, sen slog jag lite halvslag med mest armar ute på banan, men chippa och putta gick väl ok. Av de slagen jag slog som var över 80 meter kvar fick jag ett bra slag på, men handlar mycket om att jag vågar inte svinga ut och slå till bollen som jag brukar göra.

image241

Vi gick ändå 9 hål på 44 slag och då slarva vi ändå och killarna hade faktiskt 40 slag så...Men vi damer vann ändå =) vi var de ändå som fick pris. Vi sa att vi skulle ha lite hcp och eftersom dricka bilen aldrig kom till oss skulle vi få lite mer hcp vi var ju så törstiga.
Efter sill och nubben blev det varmkorv och glögg på första tee. Jag som inte brukar gilla glögg smaka ändå och det var ju ganska gott, värmde upp ett par kalla lungor om annat. Efter spelet blev det mat i restaurangen och vilken buffé det var, lite förrätt och så varmrätt. Rostbiff och potatisgratäng. Allt var super smarrigt och det var en trevlig dag. 
Lite synd att säsongen nu är slut :( även om jag inte kan lira mer ändå men det är hela grejen alla människor man träffat hela sommaren och lite så. Men snart är det julbord och då ses vi igen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0