Det gick ju riktigt bra

Imorse var jag hos sjukgymnasten. Hade lite svårt att hitta dit, skulle in genom huvudingången och så ner en trappa och gå till vänster. Jag hitta inte alls i början och var tvungen att fråga efter vägen mer än en gång. Men ska nog hitta när ska dit om 2 veckor.
Träffade en lite äldre dam, men jätte trevlig. Man ska icke döma folk på förhand det häll jag på att göra när jag såg henne, hon såg inte ut som en sjukgymnast jag hade föreställt mig.... Men hon var bra och trevlig tyckte jag iaf och fick ett bra intryck. Vi pratade lite om hur operationen skulle gå till, vad som händer efteråt och lite så. Efter det så gjorde hon lite "tester" och kollade rörlighet och lite styrka i knäet. Hon tyckte det också var lite konstigt att det inte svullnat upp men hade lite svar på varför det kanske inte gjort det. Om man har av korsbandet brukar knäet tydligen bli jätte svullet, men mitt svullna inte. Kanske berodde på att det var lindat så länge och hårt som de var. Sjukgymnasten frågade mig om jag varit stel i vaden? Ja det har jag varit, känt som det krampat i vaden och känt mig stel i den. Det kunde bero på någon kapsel i knäet som gått lite sönder och då rinner blodet ut i vaden istället för att bli svullet i knäet. Det var nog den sämsta förklaringen ja kunde ge, men jag förstod när hon berätta iaf. Så där fick jag en förklaring till det med.
Ska tillbaka om 2 veckor och då ska vi göra styrketest och kolla. Att vi inte gjorde det nu är för jag fått en smäll på knäet och hon sa att knäskålen som gör ont nu, men det skulle ge med sig. Nu är det bara att träna på i gymmet innan operationen, hon tyckte det såg bra ut. Det var bra besked och imorgon ska jag till Löwenströmska och prata med läkaren som ska operera mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0