Däckad.....

Imorse rättare sagt kl 6.45 gick jag och mamma ut till bilen för att åka till Löwenströmska. 07.20 skulle jag vara där för att få mer information när jag skulle bli opererad. Kommer in och träffar jätte snälla sjuksystrar som tog så väl hand om en. Fick byta om till otroligt snygga kläder.... Sen var det bara att vänta, skulle haft med mig en bok. Men undrar om hade orkat läsa? Jag var så trött och ville gärna sova redan innan skulle in.
Ganska snabbt kom en dam och stack en nål i armen på mig, genom den skulle tydligen all medicin gå. Det gjorde ont, ajaj, men jag bara hatar allt med vad sprutor heter. Samtidigt som hon kom in så kom narkosläkaren, han fråga hur jag mådde. Nä inget bra sa jag men det beror på det där sa jag och peka på högerarm där hon skulle sätta in katetern. Tur att jag fick någon att prata med medans hon satte in den, det gjorde ont ett litet tag efteråt men det gick över.
 Tycker inte om!
Jag skulle komma in som nr två till operationen, så det var en del väntan innan jag skulle in. Men så kommer en syster och säger nu kan du komma med här. Fick följa med narkosläkaren in i ett rum och lägga mig på sängen och vänta. Nej fel rum säger han och kör ut mig igen, nej men fel igen in i samma rum hahaha. Han erkände att han var snurrig men det var tur att vi kom rätt tillslut. Lägger mig på operationssängen och så på med en massa mätare, blodtryck och puls och sånt. Fick smärtstillande i nålen och efter en stund så början lampan i taket gungar fram och tillbaka. Känner sig lite yr men ändå på ett rätt bra humör. Narkosläkaren berättar att detta är för man blir hög, detta var tydligen starkare än morfin. Efter knäet är tvättat och klart så ska jag få narkos. Nu somnar du säger han tänkte nu är jag ju pigg och kan inte sova. Men tog nog bara 10 sekunder så sov jag. Trodde inte det skulle gå så snabbt, men jag däckade totalt på 10 sekunder. Poff  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0