Bortamatch igen

Nä inte en sådan bortamatch som man kan tänka på. Detta var säsongens andra bortamatch i div 2 med basketen. Denna lördag stod Blackeberg för motståndet borta i Vällingbyhallen. Det spännande började redan långt innan matchen började, det började när jag skulle hitta till hallen. Har varit och spelat i Vällingbyhallen hur många gånger som helst, så hitta dit borde inte vara så svårt....Men även om jag spelat matcher minst 2 gånger per år där i snart 2 år så brukar jag väl inte memorera vägen dit. Skrev ut fin karta från eniro.se och de gick riktigt bra. Så stolt jag blev av mig själv, kom dit innan matchen börja också.

Matchen börjar och den börjar väl inte så kul, Blacke gör lite som de vill känns det som eller de springer och springer i poäng och mera poäng och även om vi stoppar i lite bollar så leder de med en del i halvlek. Efter halvlek börjar vi få stopp på de med kan inte själva få i bollen. Efter slutsignal lyser resultatet med röda siffror på tavlan 68-51 till Blacke. Nu är det bara att ta nya tag i veckan för nästa lördag är det en bussresa som väntar till Ockelbo och en resa hem i buss efter en förlust är inte alls lika kul som en efter en vinst. Tro mig jag har upplevt båda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0