Beskedet

Igår efter 2 ostmackor och lite funlight kom beskedet jag väntade på. Suttit och pratad med en dam i fika rummet och när läkaren kom så frågade hon om hon skulle gå ut. Men nä hon kunde lika bra sitta kvar, kunde egentligen bara få bra besked. Det värsta var ju att det stämde att korsbandet var helt av som MR visade. Det var fel =) Korsbandet hade bara gått av en liten bit, max 30 % sa hon och den lilla bit som hade gått av låg som en liten stump och den hade hon tagit bort. Hon hade ryckt och dragit i knäet medans jag var sövd och det kändes stabilt och nu kunde hon sträcka ut det helt också, kanske var den lilla stumpen som låg i vägen. Så nu behöver jag inte göra någon korsbandsoperation eller inte om allt fungerar bra. Ska till sjukgymnasten nästa tisdag och prata och så ska vi göra upp träning. Om allt då fungerar bra och att jag känner att det inte är ostabilt så behöver jag inte operera. Men för det har vi inte tagit bort möjligheten att operera senare, det kändes ändå skönt. Men nu ska jag snart få börja träna igen vilket känns jätte kul.
Ska tillbaka till läkaren igen efter 6-8 veckor och då ska vi utreda hur det känns. Så jag antar att jag ska få träna på inom den perioden, åh det känns riktigt skönt. Trodde ett tag att jag kanske inte skulle vara så sugen på att lira, men nu känns det riktigt bra. Jag vill träna snart snart basket igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0