Vi hann med en hel del men ändå inte allt...

Fredagen började med en trevlig frukost, jag Lina och Magnus. Magnus var så social, nej men jag ska bara läsa lite till (han läste tidningen) Nej nu ska jag inte lägga massa skit på honom, det var en trevlig frukost.
Efter frukosten så åkte vi och bytte bilen till en modell större. Var och hälsade på Linas föräldrar och det var även där vi bytte bilen. Efter det åkte jag och Magnus först till Malmö kyrkogård (som egentligen heter Limhamn?) Köpte en krans och ett ljus som vi sedan la på mormors grav. Vi hade lite problem att tända ljuset, men som tur löste det sig.
Det var med en klump i halsen jag gick därifrån, men ändå med en lättnad och glädje. Det är mycket som kommer tillbaka, minnen bra minnen. Inte speciella minnen men jag bara saknar henne så. Varit här många gånger förut, men aldrig med min bror. Det var speciellt. Jag han säga allt som behövdes säga. Vi lämnade graven så fin. När jag var där så inser jag att jag saknar dig, men jag vet att du alltid finns med mig, för i mitt minne lever du för alltid kvar.

Efter det så åkte vi vidare mot Öresundsbron. Det var som Magnus sa när vi satte oss i bilen, nu åker vi från en grav till Danmark för att köpa öl, det känns konstigt. Det var verkligen från det ena till det andra.
Det blev nog mitt kortaste besök i Danmark någonsin. Det var in på Netto och köpa vin och sen in till en annan och köpa lite vin. Sen hem igen, tror inte vi var där mer än i 30 min.

På väg till Sverige igen
image278


image279
MÄKTIGT
image280

När vi kom hem fick vi lunch som Lina lagat, smarrigt. Vad som skulle serveras till efterrätt var inte riktigt klart och jag och Lina letade lite, så passade Mange på att skriva en inköpslista. Magnus- Jag skriver inköpslista efter vart i butiken varorna finns. Det roliga med den kommentaren är att det skulle lika bra kunnat vara pappa som sa det.
image281
Vi åkte och handla massa mat, ja en hel del mat blev det. Efter det lite städning och sen var det dags för middag och sen blev det soffan och vi skulle kolla på en så otroligt bra komedi på dansk TV. Som tur var filmen på engelska men med dansk text, men fatta ändå. Filmen var måndag hela veckan och den var totalt överskattad från Magnus sida, iaf enligt mig och tror Lina delade min uppfattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0