Som sagt idag var det kjolfredag!

Idag har jag varit på mitt gamla jobb och vickat. Vickade i en 2-3a men inte på "min" gamla avdelning men nästan. Så tänkte eftersom det var fredag idag att jag skulle ha kjol på mig dagen till ära.
Innan rasten gick jag bort till 4-5ans korridor för att säga hej. Kommer dit och träffar några av 4 tjejerna. De var när dessa tjejer gick i 6års som vi började med fredagskjol. Det hela började en dag i början på veckan, tjejerna satt och pratade med sin förskolelärare och de sa att jag aldrig hade kjol. Då sa jag på fredag ska jag ha kjol, och så blev det. Vår förskolelärare sa ja fredagkjol, ja och så blev det. Kjol blev det flera fredagar det året. Glömde man kjol på fredag kunde de komma och säga du har ju inte kjol på dig. Det blev en grej att ha kjol på fredag, lite roligt faktiskt spec. eftersom jag nästan aldrig annars går i kjol. Ja så nu tänkte jag det är klart jag måste ha kjol på mig idag, det är ju fredag.

Ja och idag när jag träffade personal på skolan så fick jag höra av några, va fint med kjol, ja men det är ju klart det är fredag, hehhe.


Ett litet bildbevis på att jag faktiskt haft kjol på mig idag. Bilden är visserligen inte den bästa man kan tänka sig, men men...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0