Ni måste ha mycket att prata om....

När jag mamma och pappa satt och åt middag idag pratade vi om att jag om min vandrande kompis skulle ta rundan idag. Eftersom den lilla röda inte fungerar så var hon så snäll och erbjöd sig att hämta upp mig. Men att ni inte går här då. Ja jo men rundan vet man hur lång tid den tar och den är lagom. Skulle kunna gå runt Mörtsjön men inte nu på kvällen då är det så mörkt ute, visst finns det lampor där, men ändå nej tack.
Börja promenera där vi annars går med Lukas blir också knas, man vet inte hur lång tid man går och hur lång tid det ska ta. Men andra ord rundan är bäst! Pappa frågar hur länge är ni ute och går då? Ja det beror på hur mycket vi har att prata om eller att analysera. Om vi går snabbt tar det 49 min om vi går sakta 51 min.  Det är där vi brukar ligga mellan. Men nu har vi förlängt den lite och går lite längre. Idag gick vi runt Statoil men det tog ändå bara 49.03 min att gå runt och då gick vi lite segt i början. Till sommaren kan vi nog kommit ner under 45 kanske vi ska ha som mål då. Kapa tiden med 4 min är ganska mycket men vi har ändå till sommaren på oss. I vinter är det klart man inte går så snabbt men gå ska vi försöka göra. Det är underbart!
Man får snacka av sig och samtidigt av med överskottsenergi så där innan läggdags.

image299

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0