Måste bara lära mig laga mat och göra barn.....golf kan jag redan spela.

Mamma ringde och ringde strax efter 23.10 idag och frågade om jag kunde hämta henne och pappa. De ar varit på middag hos goda vänner. JO men visst det kan ag väl göra, gjorde ju inget roligt ändå. Sen slutar det alltid med samma sak, man ska bara hämta hem de men blir aldrig så. Denna gång kom jag hem vid 00.30. Fast jag klagar inte, det är ganska kul att höra deras disskusioner de har. De satt 6 vuxna och inte helt nyktra och pratar. Dessa 6 har en tävling en till 2 gånger per år som heter Molly Masters och det var denna de pratade om när jag kom. Hur den ska fortlöpa och inte ha dött ut om 200 år. 
Det fanns några kriterier för att få vara med.
>måste kunna laga mat
>spela golf
>måste vara rakt nedstigande led, ja som son/dotter eller barnbarn.
Den sista var nog det som var allra iktigaste, för det är int evem som hellst som får vara med. Sen kom den biten me att laga mat och sist var det golfen.
Sen hade de olika teorier hur man skulle få komma in i tävlingen, skulle en över en dö först (ja låter hemskt) och då skulle jag kanske inte få vara med förren om 30 år....Där var lite olika teorier om när man skulle få komma med in i tävlingen.
Men de kom fram till att jag måste ju snart börja producera barn....det faktum att jag inte har någon pojkvänn änu verkade inte bekymmra de. De sa rent ut sagt till mig varöfr är du här då, ska du inte skaffa barn. Ja denna dissusion är kanske inte den jag vill ha med min mamma och pappa och ders vänner. Hahha Nä men det var faktiskt lite roligt, inte så farligt. 
Nu är det nog dags att åka hem, ja nu går taxi W om 5 min och jag går utoch bakcar ut bilen. För jag gör nog det hellst själv och inte med 4 andra som ska tala om för mig ur jag ska göra. Nu med lite eftertanke så sa det inte ett enda ord om hur jag körde. Bara pappa en gång som inte trode jag hitta, men taxi W har kört där förut. Men mamma har nu minsann fått höra att det är slut att vara vaken och stlla 20 frågor på kvällen när jag kmmer hem efter en utekväll. Gör hon det igen är det bara för mig att ringa I och H även om klockan är 02.30 och säga nu var hon vaken.

Nä nu är det nog dags att g och nanna sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0