Hunden fanns kvar efter 12 år

I måndags så skulle jag ta planet 17.45 från Sturup. Innan det skulle jag och bror bedriva lite tid i Malmö. Först var vi och promenera i södra hamnen. På sommaren kan jag tänka att det är jätte mysigt där, det var fint där nu också men lite kallt. Titta på Öresundsbron, fina lägenheter, massa nybyggen och på Turning Torso.
Öresundsbron i bakgrunden och vad bror funderar på är det ingen som vet...
image285
image287
Om Öresundsbron var en mäktig syn då var Turning Torso var en häftig syn.
Se själva
image286
Fick inte ens med hela på ett kort, men på väg till bilen så kunde jag få med hela.
image288
Magnus hade kommit på den smarta idén att vi kanske kunde luncha med Lina. Lina jobbar i Malmö och det var ju där vi befann oss så det var ju smart. Innan vi åkte och träffa Lina körde vi in på någon liten väg och vips så kände jag minsann igen mig, vi körde in på Tärningholmsvägen. Vi var på väg hem till mormors gamla lägenhet. Va roligt och vi stannar bilen och jag är bara tvungen att gå ut och fotta en skylt. Denna skylt har suttit där så länge jag kan minnas och alltid när mormor bott där och nu var det nog en 12 år sen hon bodde i sin lägenhet i Malmö.
Denna bild har suttit där så länge jag kan minnas. Var tvungen att fotta den bara helt underbart att den var kvar. 
image289
Efter detta var vi och ät lunch med Lina och kunde säga hej då på ett ordentligt sätt.
 
Magnus föreslog nu att vi skulle åka till Malmö hus och Tekniska museet och så blev det. När Lina gick tillbaka till sitt jobb åkte jag och bror först till Malmö hus. Jag har varit där när jag var liten men har inte så mycket minnen av det. Magnus har varit där betydligt fler gånger än vad jag var som liten så för honom blev det väl också en liten tidsresa. Malmö hus är ett väldigt speciellt museum där finns allt från terrarium och giftiga ormar till Malmös historia och samtidigt var det en utställning om mattor i ett rum. Men helt klart värt ett besök om man är i Malmö. Vi gick vidare till Tekniska museet och där kommer jag ihåg lite ifrån sen jag var liten. Mest av allt kommer jag ihåg ubåten som man kan gå in i. Jag kan bara konstatera att jag hade aldrig gått in i den om den var nere i vattnet. Det var super trångt där inne och hade inte klarat mig där under vattnet, jag skulle fått panik. 

Tiden började rulla mot sitt slut och vi åkte bort till Sturup och efter att vi suttit i vänthallen och väntat ca 30 min gick jag in bakom spärrarna och det var bara att säga hej då. Hoppas vi ses snart igen. Ja det gör vi nog, ska ner till nyår till bror och Lina. 

En helt underbar helg!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0