Höll på att glömma matchen

När vi kom tillbaka från promenaden var det lite coach snack och ombyte till matchställ och sen var det tid för uppvärmning.

Lite nervös var jag faktiskt, viste inte om jag skulle få spela något eller inte alls. Jag räknade inte med att få tid men klart man ville spela. Redan missat 5 matcher för knät. Men nu har jag börjat träna och gjorde egentligen min första hela basketträning i tisdags. Men när Mange fråga i fredags om jag ville dressa så var inte svaret så svårt. Ja jo det är klart jag ville, jag blev jäte glad. Men räknade som sagt inte med tid, i fredags var det mer ja jag kan ju värma upp iaf.

Men till matchen nu då. Vi började segt, riktigt segt. Men jag tycker inte det var något snack om saken vilket lag som var bäst på plan eller borde var bäst på plan, vi spelar riktigt mesigt och kunde ha sprungit över dem. Vi leder med 18-29 i halvlek men det kunde ha varit mycket större skillnad. I tredje rycker vi upp oss lite men i fjärde kom det riktiga lyftet och vi stoppar i poäng. Vi gör hela 6-33 på de i sista perioden och vinner matchen med 34-77 =)
Innan matchen skulle vi sätta upp mål, steals och returer, vi vågade knappt säga högt inne i omklädningsrummet vad vi skulle göra, men det slutade på att vi skulle hamna på tvåsiffrigt och det gjorde vi. Men stor råge på stelas.


En som hade fart under fötterna idag var Janice, vilken speed hon får upp när hon väl vill. Nice 19 pinnar hörde jag också men undrar så hur många steal du tog i sista perioden, det var nog en del. NICE =)


Jag fick komma in första gången i tredje perioden och visst var det ändå lite nervöst men det kändes ändå ok. Fick även komma in i fjärde perioden och jag är faktiskt riktigt nöjd med denna debut idag. Det var riktigt kul att lira igen, sen missa jag två straffkast de borde jag ju ha lagt i (en av de saker jag skjutit en massa nu i 8 veckor). Men men det var riktigt kul och ser fram emot träningen imorgon.

Nu ska jag sova och gör det med ett leende på läpparna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0