Hemma match

Var länge sen jag hade sådan dålig koll. När jag satt och åt lunch igår frågade mamma mig, vilka möter ni idag? Ingen koll om jag ska vara helt ärlig....Kanske Alvik, nä de har vi mött nyss, tror de kan vara Uppsala. Så när jag blev upplockad av Carro fick jag svar. Det var Uppsala som stod för motståndet.
Matchen idag fick man se från sekretariatet, inte för att jag hade så jobbig uppgift, bara vända på en pil och hjälpa till att se vem som gjorde vad. Men hoppas att snart kunna vara spelklar och kunna spela. Ska träna lite mera igen på måndag.
Innan våran match var det handbollsmatch och jag och Frallan sitter på läktaren och kollar lite medan laget värmde upp någonstans. Det är time out i handbollsmatchen och in genom en dörr i ena hörnet kommer en i vårat lag in. Hon inser inte att det är match på gång och vi säger snart går hon in på planen och studsar bollen. Men vi hann ropa till henne innan. Det är match, och hon flög ut genom dörren och försökte se osynlig ut, hahhaha. När hon sedan kommer ner till oss på läktaren hade hon bara hört oss ropa inte sett oss. Hahhah dagens syn.

Matchen då.

In på plan kommer mormor och hennes kompisar.....Nja men nästan. En av de vi skulle möta har jag sett sedan jag var 10år och spelade mot Uppsalas F-83 lag, hon hade döttrar  i det laget. Men nu var hon inte riktigt ensam i det laget, om jag skulle spelat där skulle tom jag vara ung.

Det blev tillslut en seger med ganska stor marginal, 85-58. Det var länge sen vi gjorde så mycket poäng, härligt. Samtidigt var det många som gjorde poäng och det var ingen som gjorde en massa utan det var ganska jämt fördelat.  Nu gäller det att denna segersvit vi har fått in nu håller i sig.
Nästa helg är det Falun som gäller på söndag. En ny bussresa och det är ju kul det med.
Men först 4 nya träningar och jag ska vara med och träna lite, ska bli jätte kul :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0