Dagen blev mycket bättre än morgonen...

Dagen började inget bra. Nej den börja typ katastrof. Ja bland annat med detta  Sen hade jag visserligen lite tur att pappa kunde köra mig till förskolan och jag slapp åka buss, men jag kom ändå dit en timme senare än vad jag hade tänkt.
Jätte trevligt att vara tillbaka till förskolan igen. När jag kom dit var de minsta på väg ut. Några tittade på mig och pekade och log. Jag tog det som de kände igen mig. Var ute tills jag gick in på rast en stund och efter rasten gick jag in till den avdelningen jag ska vara på nu i 4 veckor. De hade precis kommit hem från en utflykt till en trafiklekplats.
Åt lunch och lyssnade på barnens låtsasspråk som de hade vid matbordet.
När barnen lekte kom en liten pojke och sa till mig. Kan du spela med mig? Okej, vi ska spela ett spel som liknade memory men man slog en tärning och skulle vända på tuppar och hitta rätt färg. Det var ju jätte svårt, han vände på en 2-5 tuppar och jag fick bara vända på 1. Rättvist, näää men man kan ju inte fuska mot en 3 åring.
När vi lite senare ska bygga med Geomeg (eller vad det heter) magnetstavar klättrar denna lilla charmiga 3åring ner från sin stol och går fram till mig och börjar klättra upp. Jag frågar om han vill sitta i mitt knä och han svara Ja jag vill sitta här.  Ja men det är såna här stunder och även stunden när vi satt och åt och när vi spela tupp spelet som får ens dag att lysa upp.
Imorgon är det maskerad och visst lite måste man ju klä ut sig. Barnen skulle klä ut sig till bla häxa, skelett och indian. De barnen som jag lärde mig namnen på igår kommer jag ju inte kunna känna igen imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0