Bra snack med pappi idag!

Idag på väg hem så blev jag upplockad av pappa vid Danderyds sjukhus, va skönt med en varm bil. På vägen hem pratade vi om fredagskvällen.
Jag - Kunde jag låna bilen eller inte och ställa hos Kråkan?
Pappa - Ja jo det gick bra, så kan du hämta den på söndag. 
Jag - Men på söndag ska vi till Falun.
Pappa - Men har du frågat om den kan stå där till på måndag?  
Jag -  Men jag kan hämta den på lördag.
Pappa - Nä inte med all den sprit du ska dricka..... jag har minsann läst din blogg.
Jag - Så mycket ska jag inte dricka och det har jag aldrig skrivit...
Nu skrattar pappa mest och himlar lite med ögonen. 
Låter ju som jag har skrivit att jag ska supa skallen av mig och det har jag aldrig planerat. 

Hem till lille Luke och så gå ut med honom. Stackaren idag hade han fått ligga ensam länge, han brukar inte ligga hemma själv så länge som idag. Han kom framviftande på svansen när vi kom hem men hade inte extremt bråttom ut.

Innan jag och Luke gick ut hann jag och pappa ha en ytterligare en rolig diskussion. Pappa skulle nämligen åka och handla mat till imorgon. Frågade om de skulle handla mat till på lördag också. Nä det planerade det att göra på lördag. Bra för jag tänkte ev bjuda hem någon på lördag. Ja men det går väl bra säger pappa. Hahahh ja man vet ju aldrig om jag träffar någon på fredag som jag kan bjuda hem. Pappa tyckte det var en trevlig idé. Ja som ofta det skulle ske, Hej vill du komma på middag hos mina föräldrar imorgon?
Kan jag väl bjuda hem någon redan på kvällen så är han ju redan här på lördagen. Ja så hinner ni lära känna varandra innan middagen ju. Ja det är ok. Ja det är ju bra att jag vet att det är ok att jag tar hem någon på fredag så ni vet det sen att han kommer på middag.

Denna diskussion hade jag egentligen nog tyckt vara jobbig att ha med mamma men med pappa kom den helt naturligt. Det var inte jobbigt, jag inser att han egentligen struntar vad jag gör. Som han sagt innan, du är så pass stor nu så du kan sköta dig själv. Ja men ganska skönt ändå att ha denna diskussion med honom fast den inte var seriös liksom. Den var egentligen väldigt oseriös. Hahahh
Nä har inte planerat att ta hem någon på fredag som jag sedan ska bjuda på middag på lördag. Nä har inte planerat att bjuda hem någon alls på fredag. Inte riktigt den stilen jag har och om jag skulle göra det skulle jag nog välja en helg där mamma och pappa inte var hemma....

♥ Jag och pappa

image300

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0