Börja med en massa städning och fixande

Lördagen bestod till en början med en massa städning och lite mat fixande. Mange fixade en massa saker ute, som att hämta ved och göra lite andra saker som jag inte riktigt vet vad, jo fixa lyktor och så. Jag och Lina var inne och städade. Vi dammsög och våttorka golv och lite så. Jag hann också bli riktigt grym på att skala potatis, skalade nästan 2 kg till potatisgratängen. Var riktigt rofyllt jobb, han tänka på allt och ingenting och sen när blev det kul att skala potatis?
 Vi han med en lunch från Donken och där kom väl en av dagens kommentarer från bror min. Vi diskuterade att Donken inte var så nyttigt och att det inte bara var pommes som var onyttigt. Lina säger köttet är inte så nyttigt heller. Då säger Magnus -Jag hade ätit veggoburgare om det inte vore för dressingen för det är den som är god. Jag och Lina säger -Men du kan ju be om veggoburgare fast med dressing. Magnus blir alldeles tyst, oj då nu vart han tyst. I Trelleborg och tydligen i andra delar av Skåne serverar de på Donken veggoburgare, det gör det inte vad jag vet iaf i Stockholm, rätta mig om jag har fel?
Efter lunchen fick jag stora äran att baka efterrätt. Bara till att börja vispa ägg och socker det vispades länge. Sen så klart lite mjöl och smält smör ner och sen hälla smeten över plommonen och in i ugnen.
Jag fick även den stora äran att göra dipp, oj vilket hedersuppdrag heheh. Efter det fick jag även tid att komma i duschen och lagom till jag nästan var klar kom gästerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0