Basket träning igen efter 7 veckor

På söndag är det 7 veckor sen vi var i Eskilstuna och träna och spela match. Det var också 7 veckor sen jag tillbringade min söndagskväll efter att ha kommit hem från Eskilstuna på Danderyds akut. Det var ett fint rum jag låg i där, men besöker det gärna inte igen.
Fick då besked av läkaren att led- och korsband inte skulle vara av för det kändes så stabilt knät. Men han sa Eftersom du spelar basket får du en MR tid på en gång. Det var bara att tacka och ta emot. Fick tid redan veckan efter och sen vänta på svaret.
När jag sen träffar läkaren som ska meddela svaret får jag reda på att korsbandet är av. Vaaaaa? Det var ju inte det. Blir skickad till Löwenströmska pga kortare väntetid och där får jag sedan träffa en jätte bra läkare som skulle operera mitt knä. Hon tycker inte att MR svaret stämmer överrens med mitt knä. Hon säger Det känns så stabilt, men vet visserligen inte hur mycket dina muskler mörkar det hela. Hon berättar hur hon tänker kring det hela och vill göra en titthålsoperation innan för att verkligen få reda på att korsbandet är av och kolla om det är någon annat knas i knät eftersom jag inte kan sträcka ut det helt. Har jätte tur och hon har ett återbud dagen efter och jag får den tiden. Så för exakt två veckor sen så började jag vakna till liv igen efetr operationen. Det hade gått bra och det var bra att vi gjorde den. Det visade sig att mitt korsband inte var helt av utan max 30 % av det var av.
Har rehab tränat nu och imorgon ska jag få springa med boll och vara med lite grann på träningen. Men det dröjer ett litet tag innan kan spela, vi ska börja lugnt och se hur det känns. Springa med boll och stanna och vända och lite så. Fast visserligen så ska jag helst ha tränat och spelat innan ska på återbesök till läkare på Löwenströmska i början av december. Innan dess ska jag tillbaka till sjukgymnasten och göra styrkeprov igen. Gjorde ett idag när man sitter i en maskin och testar musklerna. Det var jobbigt. Det gick väl ganska bra, tappat lite muskelmassa i högra benet (det skadade) men det ska jag kunna bygga upp relativt snabbt sa sjukgymnasten.
Imorgon är det träning och jag tycker det ska bli riktigt kul =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0