Alvik imorgon

16.30 imorgon i Tibble CC är matchens första och enda uppkast. I basket är det bara ett uppkast och det sker ju först i matchen. Sen kommer det vara match i 40 min, 4*10 min. Alvik är ett lag vi redan mött i serien och det känns lite trist helt ärligt att vi möter de så snabbt igen. Det finns fortfarande lag som vi inte mött i serien och nu möter vi Alvik redan igen. Alvik är ett av de två lagen som ligger före oss i tabellen. Därför på ett sätt hade det varit skönare att haft de om ett par matcher, inte så snart igen liksom.
Men hur som helst ska det bli riktigt kul att lira match. För mig blir det hemmapremiär, även om man inte kan hoppas för mycket men de minuterna jag får ska jag bevisa att jag är tillbaka. Har inte ont i knät nu, får bara lite ont efter vissa gymövningar jag gör. Men går ändå bra, håller på att stärka upp benmusklerna igen. Hade tappat lite men inte så farligt. Skulle ju träna på sa sjukgymnasten och det funkar. Så när jag ska tillbaka nu snart till läkaren känns en operation väldigt långt bort och det känns sjukt bra =) 
Mamma har präntat in lite saker i mitt huvud som jag ska tänka på. Det är inget i knät som har varit trasigt och ska läka. Den biten som var av är borttagen. Jag behöver inte vara orolig att det är något som inte ska ha läkt som det ska ingen som behövt läka, allt annat såg ju jätte bra ut. Det var ett otroligt skönt besked. Tror också lite på det mamma säger att nu sitter min svaghet mer i huvudet än i knät på mig. Detta är något som jag jobbar vidare på varje träning och tycker ändå att det går framåt. 

Imorgon match och det ska bli grymt kul.     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0