Allt som kan gå fel har gjort det denna dag

Jag gick upp i tid och skulle tagit bilen vid kvart i 9 till min vfu plats. Hade det gått som planerat hade jag varit där vid 8 snåret. Men nu blev inte allt som planerat. Först imorse så insåg jag att jag glömt mina inneskor på gamla skolan. Men lugnt de kan jag hämta efter vfun, det bli en sväng på 5 min med bilen och passa på att säga hejhej till barnen där. Sen när jag kommer ut så regnar det, går in och hämtar regnbyxor och passar på att hämta kalendern som jag glömt. Ja men jag hinner till 9.00 ändå, trodde ja ja!

Ska starta bilen och åker ca 10 m och det låter konstigt? Är det lite luft i däcken ändå, även om mamma säger att det är för vinterdäcken så måste jag kolla. Motor lägger av, jajaj startar om den vill inte. Inte nu igen. Detta problem hade vi för ett par veckor sedan då vi fick fixat nycklarna. Ringer till pappa och han säger att får jag inte igång bilen med de andra nycklarna får han åka hem på lunchen till Lukas som jag annars skulle gjort eftersom mamma är i Göteborg. Tar andra nycklarna bilen startar men det låter knas, går runt bilen och kollar. FAN det är ju punka på ett av däcken. Inte lite heller, det är typ inge luft alls. Bara att ringa till pappa igen och säga, du måste tyvärr åka hem på lunchen ändå.

Jag får ta bussen. Går in och ringer till förskolan och säger jag skulle varit hos er nu, men bilen lalala. Jag kommer så fort jag kan med bussen. Det var ingen större fara de skulle på utflykt med sin avdelning och var tillbaka runt halv 12. Jag kollar samtidigt i mitt samtal till förskolan när bussen går. Ja bussen går 9.11 och klockan var då 9.10 åhh vad jag blir trött på detta. Ingen ide att gå till centrum heller för då får jag vänta på bussen där istället. För skulle inte hinna med bussen därifrån ändå och gå hela vägen skulle ta lika lång tid som att vänta på nästa buss. Så nu väntar jag på att tiden ska gå lite och bussen ska komma. 
Åhh dagen kan ju bara bli bättre, ja jag hoppas på det i alla fall. 


Gör som grodan lev på hoppet!   

Kommentarer
Postat av: majda

Ha en bra dag!
Läs gärna min blogg och kommentera den (:

2007-11-21 @ 09:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0