Valborg

Igår var det valborg. Överallt på radio och tv pratade de om hur mycket ungdomsfylla det skulle vara, gjorde en massa reklam att man inte ska langa osv....Men själv hade man en lugn valborg. Började med att telefonen ringde vid 10 tiden, jo men visst jag kan komma och jobba ett par timmar på eftermiddagen. Han med en tripp till Rimbo innan, där var jag och mamma besökte en liten presentbutik den är så mysig. HIttade ett litet fint ljus där som jag köpte med mig till kvällen när jag skulle bort.

Så kom man hem och in i duschen och sen cyklade jag iväg. Skulle hem till en kompis och hennes son och hennes syster.  Hon hade gjort egen pizza, den var så smarrig. Hon fick en liten present, som jag hittat i Rimbo och tänkte är ju där en del och hon brukar gilla ljus. Det verkade som hon tyckte om ljuset, det sa hon iaf :p  Sen när hennes syster kom hem sa hon, jag har presenter med mig. Till mig me,  va trevligt, heheh. Hon jobbar i butik och hade tagit med sig beach tennis med sig hem som vi fick, man tackar tackar. 

image8
Man får finare färg om man rör på sig i solan, då kan dessa vara toppen att ha. Lite smygreklam samtidigt.

Men såg man någon brasa då, jajaamensan. Vi tog en promenad till en brasa och tittade på en stor eld. Intressant hur hennes son som först inte alls ville bara nära elden ville gå närmare och närmare. Jag och hennes syster vart mest fashinerade (undrar hur de stavas?) över hur länge en eld brinner, fast det på ett sätt ändå går så snabbt.

Avslutningsvis kan man säga att det vart en trevlig kväll, men det har man alltid i det sällskapet.

image9
Brasan vi tittade på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0