Spelkväll

I fredags var det spelkväll med Anna och Lia. Fredagen började med att jag jobbade från 12-16 sen var det att cykla hemmåt. Hämta bilen en sväng förbi centrum och hämtaLia och hämta startpaketet från Stadiumgolfen och så hem och packa lite till helgen. Packade jätte snabbt, även om inte Lia så tyckte jag var jätte snabb. Det hela slutade med en stor väska med alldeles för mycket kläder. Sen bilen till Anna. 
Anna stod och lagade mat när vi kom, så trevligt. Efter en stund så inser vi att spisen är inte på längre...det har gått en propp, vi byter och det smäller en till lika snabbt som vi bytt. Vi gav oss iväg en snabbis till ICA för att köpa proppar. Men vad kostar proppar??? Det var ingen som hade en aning, svaret var hela 20 kr. Proppproblemet var nu löst och maten var klar. Det var hambörjare ala Anna med klyftisar jätte gott.

Spelet som väntade efter maten var dagen till ära, Monopol - här och nu utgåva. Lite kort om det "nya" Monool.
*Istället för pengar har man kreditkort
*Sartar börjar med 15 miljoner kr.
*Passerar man gå får man 4 miljoner
*Billigaste gatan är Plattan, för 600 000 kr
*Hamnar man på dyraste gatan med hotell får man betala 15 miljoner
*Köpa sig ut ur fängelset kostar 500 000kr

Spelet kunde starta. Jag låg lite risigt till i början då mina pengar försvann ganska fort, men sen gick det lite bättre och Lia fick ta över min pengakris. När vi avlutade spelet (pga tidsbrist) så ledde Anna med många miljoner sen kom jag och på en hedrande tredje plats låg Lia.
Det var en riktigt trevlig kväll som vi har bestämt att vi ska göra om, men vi ska starta spelkvällen på f.m kanske ha en paus för lunch och lite senare en för middag. =)
Kommer bilder från vissas favoritplatser på spelplanen snart...

Kommentarer
Postat av: Lia

hade vi bara fortsatt att spela så hade jag vunnit hela skiten! Jag förlorar aldrig mot dig lenisklenis, det vet du väl;)

2007-05-29 @ 20:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0